اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

30 دقیقه ورزش از ابتلا به سرطان‌ جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی نیشابور گفت: 20 تا 30 دقیقه ورزش در روز یا حداقل برای چهار تا پنج روز در هفته ضروری است.

30 دقیقه ورزش از ابتلا به سرطان‌ جلوگیری می‌کند

محمد آذینی به ‌مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: 20 تا 30 دقیقه ورزش در روز یا حداقل برای چهار تا پنج روز در هفته ضروری است که می‌تواند شامل حرکات آسانی چون تند راه رفتن یا دوچرخه‌سواری باشد.

وی بیان داشت: چهار ساعت پیاده‌روی در هفته، خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را به نصف کاهش می‌دهد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی نیشابور با تأکید بر اینکه تغییرات کوچکی در روش زندگی می‌تواند شانس ابتلا به سرطان را کاهش دهد، اظهار داشت: با رعایت توصیه‌هایی در زمینه تغذیه و بهداشت فردی و اجتماعی می‌توان از بروز بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کرد.

وی عنوان کرد: از بین 70 هزار سرطان که سالانه در کشور داده می‌شود، بیش از 20 هزار مورد آنها با اقدامات مداخله‌ای قابل پیشگیری است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی نیشابور به برخی از اصول تغذیه اشاره و توصیه کرد: افراد می‌توانند با کم کردن مصرف گوشت‌های قرمز و چربی‌ها به ویژه چربی‌های حیوانی به میزان زیادی از ابتلا به چاقی و سرطان‌هایی مانند سرطان پستان، پروستات و روده بزرگ جلوگیری کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی نیشابور خاطرنشان کرد: اشخاصی که به‌طور مرتب از فراورده‌های غذایی نمک‌سود یا دود داده استفاده می‌کنند بیشتر به سرطان معده مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در هنگام سرخ کردن یا کباب کردن غذاها، مواد سرطان‌زا به‌وجود می‌آید، افراد غذاهای آب‌پز را جایگزین غذاهای کباب‌شده و سرخ‌شده کنند.

این مسئول پزشکی شهرستان تأکید کرد: پرخوری و اضافه وزن یک عامل موثر در بروز سرطان‌هایی چون سرطان مری، معده، روده بزرگ، کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده، پروستات، کلیه، غدد لنفاوی، سینه و رحم است، بنابراین داشتن وزن مناسب یکی از عوامل مهم در پیشگیری ابتلا به این سرطان‌هاست.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی تصریح کرد: سرطان قابل پیشگیری است و بسیاری از سرطان‌ها را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه حذف کرد و احتمال بروز بعضی دیگر را کاهش داد.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول