اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشتی به بهانه اتهامات غیرمستند کاندیدا/

اخلاق حلقه گمشده رقابت‌های انتخاباتی/اتهامات شدید است

خبرگزاری فارس: انتخابات مجلس نهم جدا از اهمیت ویژه و نقش تعیین‌کننده‌ای که در آینده و سپهر سیاسی جمهوری اسلامی دارد شاید از منظر دیگری نیز دارای اهمیت ویژه و استراتژیکی است.

اخلاق حلقه گمشده رقابت‌های انتخاباتی/اتهامات شدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عدم حضور موثر اصلاح‌طلبان که بی‌شک به دلیل سقوط سرمایه اجتماعی آنها، پس از فتنه 88  آن هم با شیبی بی‌سابقه بود شاید فرصتی مناسب برای رقابت منطقی و اخلاقی اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم برای روشن شدن وزن و جایگاه سیاسی آنهاست.

در این میان اما آنچه کمی سبب نگرانی است خارج شدن برخی از دوستان اصولگرا از دایره اخلاق در این رقابت است که در صورت تحقق آن شاید اثرات و تبعات آن سبب تضعیف کلیت جبهه حق شود.

با این پیش فرض اگر به صحنه رقابت‌های انتخاباتی در استان خراسان جنوبی نگاهی داشته باشیم به روشنی مشخص می‌شود که برخی از دوستان اصولگرا از فرصت پیش آمده یعنی عدم حضور چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب برای یک رقابت اخلاقی و منصفانه استفاده نکرده‌اند، بلکه برای حذف برخی رقبای فرضی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

تهمت زدن، ایجاد شایعه و تخریب رقیب در بین برخی چهره‌های سیاسی استان این روزها به کالایی ارزان تبدیل شده که متاسفانه بیش از آنکه از سوی اردوگاه رقیب مورد استفاده قرار گیرد از سوی دوستان خودی به کار می‌رود.

در این میان آسان‌ترین و کم‌خرج‌ترین وصله که این روزها برخی سیاسیون برای حذف رقیب از صحنه به کار می‌برند وصله جریان انحرافی است. تهمتی که برای اثبات آن نه نیاز به تشکیل دادگاهی است و نه تفهیم اتهام. تنها لازمه آن تشخیص برخی رفقا در انحرافی بودن رقیب است.

گویا دوستان در این انگ زدن‌های غیراخلاقی حاضرند تمام سوابق و کارنامه‌های روشن هم فکرانشان را هم نادیده گرفته و صرف اینکه کاندیدای مورد نظرشان در فلان لیست یا بهمان جبهه قرار گیرد حاضرند سرمایه‌های انسانی  جریان اصولگرا را نیز ضایع کنند.

نکته تاسف‌بار آنکه گاهی این تهمت ها و تخریب‌ها محدود به جریان انحرافی نشده و بیم آن می‌رود کاندید اصولگرایی که در نقل و قول خود را متعلق به این جریان می‌داند متهم به ضدیت با نظام و انقلاب شود.

جالب‌تر آنجاست که به نظر می‌رسد برخی دوستان اصولگرا، خود و مجموعه‌های دور ورشان را اصولگرا دانسته و هرگونه تفسیر و تحلیل مخالف میل و نظرشان را انحرافی و باطل می‌دانند.

البته احتمال دیگری نیز در این میان نزدیک‌تر به واقعیت به نظر می‌رسد و آن اینکه برخی کاندیداهای احتمالی برای فرار از ارائه برنامه و راهکار روشن و مشخص و عملی برای حل مشکلات استان برای خارج کردن رقیب از صحنه، دیگران را منتسب به جریانات خاص فکری و سیاسی می‌کنند.

این البته زنگ خطری است که برای حل آن باید تمام جریانات سیاسی وفادار به نظام تلاش کنند تا خدای ناکرده از قبل آن آسیبی به اردوگاه بزرگ اصولگرایان وارد نشود.

------

یادداشت از کاج

------

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول