اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار:

67 پروژه عمرانی در بیله‌سوار در دست اجراست

خبرگزاری فارس:فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: در حال حاضر در شهرستان مرزی بیله‌سوار 67 پروژه عمرانی، اقتصادی و اجرایی در حال عملیاتی شدن است.

67 پروژه عمرانی در بیله‌سوار در دست اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبا‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی و اجرایی در بیله‌سوار اظهار داشت: در این شهرستان مرزی در ایام دهه فجر 17 پروژه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان دربخش‌های مختلف و با سرمایه‌گذاری دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان 67 پروژه نیز با 36 میلیارد تومان در حال اجرا است، افزود: ما اغلب پروژه‌هایی را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم که از 100 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار باشند به گونه‌ای که برخی پروژه‌های نیمه تمام به مانند مدرسه شبانه‌روزی بیله‌سوار در ماه‌های آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار به ویژگی‌های دامپروری، کشاورزی و تجاری شهرستان در حوزه سرمایه‌گذاری روز‌افزون اشاره کرد و افزود: درسال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این حوزه آغاز شده است به گونه‌ای که وجود گمرک در این شهرستان به واردات و صادرات توانمند کمک کرده است.

زیبا‌نژاد ادامه داد: با عنایت دولت کریمه توسعه مناطق محروم و روستایی در اولویت قرار گرفته که در این بخش تاکید ما در تامین آب شرب روستایی، راه و حوزه گازرسانی است.

این مسئول رویکرد توسعه این بخش‌ها را یک رویکرد منطقی همراه با قابلیت‌ها و توانمندی‌های منحصر به فرد اعلام کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و اقتصادی ما غفلت نکردیم و سعی داشتیم اولویت‌های اساسی را مد‌نظر قرار داده و به پیش ببریم.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار یادآور شد: در حوزه آبرسانی به مناطق محروم و روستایی در شهرستان بیله‌سوار تا کنون 105 روستا و خانوار‌های ساکن در آن از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند و با افتتاح مجتمع آبرسانی در حال اجرا 170 روستا نیز این مجموعه اضافه می‌شوند.

زیبا‌نژاد خاطرنشان کرد: در همین راستا بیش از یک هزار انشعاب به فروش رسیده و کار برق‌رسانی به قشلاقات دور افتاده نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با بیان اینکه اغلب روستاهای این شهرستان از نعمت تلفن ثابت و سیار برخوردار شده‌اند، افزود: 42 دکل تلفن همراه با سرمایه‌گذاری 6 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده به گونه‌ای که در اغلب شهرهای شمال استان شاهد بهره‌مندی اهالی از اینترنت پر‌سرعت و فضاهای مجازی هستیم.

رئیس شورای اداری شهرستان بیله‌سوار همچنین از توسعه برنامه‌های گازرسانی به این مناطق خبر داد و گفت: در دو شهر بیله‌سوار و جعفر‌آباد تاکنون 23 روستا از نعمت گاز برخوردار شده و گازرسانی به سایر روستاها در دستور کار است.

زیبا‌نژاد در مورد وضعیت آسفالت راه روستایی نیز بیان داشت: 585 کیلومتر راه روستایی در شهرستان مرزی بیله‌سوار موجود است که 206 کیلومتر آن آسفالت شده و 245 کیلومتر نیز شن‌ریزی شده است.

این مسئول تصریح کرد: 55 کیلومتر راه اصلی این شهرستان به سمت مرکز استان آسفالت شده و تنها 23 درصد جاده‌های این شهرستان خاکی می‌باشد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب در این شهرستان دو مدرسه موجود بوده که بعد از پیروزی انقلاب این تعداد به 214 باب مدرسه رسیده است.

زیبا‌نژاد یادآور شد: ما در حوزه تحصیلات دانشگاهی نیز در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی دانشگاه پیام نور با 100 میلیون تومان اعتبار و با پذیرش یک هزار و 378 دانشجو و هشت عضو هیئت علمی کردیم.

وی همچنین از راه‌اندازی دانشگاه آزاد واحد بیله‌سوار با 400 میلیون تومان و پذیرش یک هزار و 200 دانشجو و 9 عضو هیئت علمی خبر داد.

رئیس شورای آموزش و پرورش  شهرستان بیله‌سوار با اشاره به وضعیت اشتغالزایی نیز گفت: در شهرستان بیله‌سوار که سهم اشتغال امسال آن 3 هزار و 82 نفر است تا کنون یک هزار و 362 فرصت شغلی ایجاد شده و تحقق بقیه سهمیه اشتغال ادامه دارد .

زیبا‌نژاد در پایان سخنان خود همچنین سهم ایجاد اشتغال از طریق مشاغل خانگی را به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تا کنون 781 مرکز از طریق دستگاه‌های اجرایی به بانک عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول