اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی صورت گرفت

افتتاح مرکز توان‌بخشی مراقبت در منزل معلولان ضایعه نخاعی نهبندان

خبرگزاری فارس: طی مراسمی در دومین روز از دهه فجر مرکز توان‌بخشی مراقبت در منزل معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی مهران در نهبندان افتتاح شد.

افتتاح مرکز توان‌بخشی مراقبت در منزل معلولان ضایعه نخاعی نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، رئیس اداره بهزیستی نهبندان صبح امروز در آیین بهره‌برداری از مرکز توان‌بخشی مراقبت در منزل معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی مهران این شهرستان اظهار داشت: این مرکز خدمات و مشاوره رایگان به معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی ارائه می‌کند.

هادی اسکندری با بیان اینکه این مرکز دارای یک تیم پزشکی شامل پزشک دوره دیده، کارشناس فیزیوتراپی و بینایی سنجی، مددکار، روانشناس و پرستار است، تصریح کرد: این تیم پزشکی به طور مستمر به منازل معلولان مربوطه مراجعه و مشاوره‌های روان‌شناختی و ویزیت معلولان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بازتوانی تمامی گروه‌های عضلات درگیر و غیر درگیر، آموزش فرد برای مراقبت شخصی در فعالیت‌های روزمره، آموزش فرد برای استفاده از وسایل کمک توان‌بخشی، فراهم کردن حمایت روانی و اجتماعی به منظور سازگاری آسان، آموزش خانواده و مراقبت‌کنندگان، بهبود وضعیت تغذیه و تلفیق آموزش در فرآیند توان‌بخشی از جمله خدماتی است که توسط این مرکز به این دسته از معلولان ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با اشاره به اینکه ایجاد این مرکز یکی از نیازهای جامعه معلول شهرستان و بهترین مرکز نهبندان به شمار می‌رود، افزود: این‌گونه خدمات را می‌توان در سطح کشورهای پیشرفته ملاحظه کرد که این خدمات در کشور ما نیز در حال رشد است.

اسکندری اظهار داشت: به ازای خدمات ارائه شده به هر معلول جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی در ماه اداره بهزیستی شهرستان مبلغ 80 هزار تومان یارانه به این مرکز پرداخت می‌کند.

وی، ظرفیت این مرکز را تعداد 20 معلول عنوان کرد و گفت: اما به دلیل وجود تعداد زیادی معلول جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی در شهرستان مجوز پذیرش 20 معلول دیگر نیز اخذ شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان تصریح کرد: این اداره با شبکه بهداشت و درمان و مراکز درمانی نهبندان هماهنگ کرده تا افرادی که در اثر سوانح یا به هر دلیل دیگر دارای این‌گونه معلولیت‌ها هستند را به این بهزیستی معرفی کنند تا به آنها خدمات ارائه شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول