به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی بعد از ظهر امروز در جمع کارشناسان ترافیکی شهرداری گرگان اظهار داشت: حدفاصل میدان ولیعصر تا میدان شهرداری، پنج نقطه را خطکشی کردهایم که سالانه 2 میلیارد ریال هزینه خطکشی ترافیکی مردم میشود.
وی خاطر نشان کرد: اگر مردم به این خط کشیها توجهی نکنند و بخواهند از هر نقطهای که دوست دارند عبور کنند ضمن اینکه هزینههای ما به هدر رفته است سبب تداخلهای متعدد حرکت بین سواره و پیاده میشوند.
شهردار گرگان با بیان اینکه مردم همه جا مورد انتقاد ما نیستند، یادآور شد: هر جای دنیا از خط عابر پیاده عبور کنید خودرو، حق تقدم را به عابر میدهد و متوقف میشود لذا ایراد هم به رانندگان، هم عابران و حتی به دستگاههای متولی فرهنگسازی از جمله شهرداری است.
کریمی تصریح کرد: در یک نظرسنجی که در سراسر شهرهای مرکز استان توسط حوزه حمل و نقل و سازمان شهرداریهای کشور در سال گذشته انجام گرفت مردم بزرگترین، مشکل را موضوع ترافیک عنوان کردند.
وی با بیان اینکه معضل ترافیک مشکل همه شهرهای مرکز استان و شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت است، خاطر نشان کرد: شهر گرگان به لحاظ شبکه معابر و برخی زیرساختها شرایطاش از بسیاری شهرهای کشور بهتر بوده و از بعضی شهرها نیز پایینتر است.
شهردار گرگان در خصوص اینکه مجتمعهای تجاری شهر گرگان اغلب بدون پارکینگ است، افزود: پارکینگ نعلبندان از سال 1388 تاکنون که مدت سه سال از آن میگذرد در حال بهرهبرداری است و اکنون این پارکینگ به زحمت استقبال 35 درصدی دارد در حالی که در اطراف همین محدوده در معابر اطراف، که بافت قدیم است ماشینهای زیادی پارک کردهاند.
کریمی یادآور شد: مردم برای پارک کردن خودروهایشان ساعتی 300 تومان پرداخت میکنند در حالی که در همه دنیا یکی از راههای توسعه حمل و نقل عمومی که هزینه کمتری دارد، گران کردن هزینه حمل و نقل خصوصی است.
وی خاطر نشان کرد: هیچ جای دنیا به غیر از ایران، تاکسی حمل و نقل عمومی ارزان نیست به طوری که برای یک مسافت شش یا هفت کیلومتری در شهر سنپطرزبوگ تاکسی به قیمت واحد پول ایران مبلغ 40 هزار تومان، همان مسیر در شهر استانبول 25 هزار تومان و در شهر تهران به زحمت به 5 هزار تومان میرسد.
انتهای پیام/ی20/د1000