اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی خواستار شد

بیماران هموفیلی از مزایای معلولیت بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی گفت: چنانچه بیماران هموفیلی از مزایای معلولیت بهره‌مند شوند بخشی از مشکلات‌شان رفع می‌شود.

بیماران هموفیلی از مزایای معلولیت بهره‌مند شوند

حمید جولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کسانی که از نقص عضو در اندام‌های ظاهری بدن اعم از دست، پا و .. رنج می‌برند طبق قانون معلول به حساب می‌آیند و در استخدام‌های دولتی مورد توجه قرار می‌گیرند ولی در مورد بیماران هموفیلی این موضوع وجود ندارد.

وی تصریح کرد: طبق قانون 3 درصد استخدام‌های دولتی باید از بین افراد معلول صورت بگیرد ولی این ماده قانونی معلولان جسمی را در برمی‌گیرد و بیماران هموفیلی شامل نمی‌شوند از این رو انتظار می‌رود برای رفع دغدغه اشتغال آنها مسئولان امر چاره‌اندیشی کنند.

این مسئول با بیان اینکه انتظار داریم در استخدام‌های دولتی بیماران هموفیلی فراموش نشوند بیان کرد: مناسب‌ترین شغل برای این قبیل بیماران شغل اداری و دفتری است چرا که با کوچکترین حرکت جسمی و فعالیت یدی دچار خونریزی‌های شدید می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیماران هموفیلی اغلب از طبقه محروم جامعه هستند خاطرنشان کرد: با توجه به این که بیماران مذکور از طبقه پایین هستند پس قادر به کارآفرینی و راه‌اندازی کار اقتصادی برای خود نیستند از این رو باید با اهتمام مسئولان دلسوز در ارتباط با دغدغه اشتغال آنها چاره‌اندیشی صورت بگیرد.

جولایی با بیان اینکه بیماران هموفیلی شهروندان این جامعه هستند پس باید مسائل و معضل‌های آنها نیز مورد توجه قرار بگیرد ادامه داد: این بیماران مانند سایر مردم دغدغه تشکیل خانواده، تحصیل و فعالیت اجتماعی دارند از این رو باید از طریق اهتمام مسئولان و خیران در راستای فراهم کردن بسترهای مورد نیاز مبادرت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یدک کشیدن عنوان بیمار هموفیلی برای افراد تبعات روحی زیادی در بردارد، ادامه داد: همراهی این عنوان با شخص به طور کلی مشکلات زیادی برای فرد در امر ازدواج، یافتن شغل، تعامل‌های اجتماعی به بار می‌رود ولی چنانچه حمایت‌های کافی از سوی مسئولان امر در زمینه‌های مختلف اعمال شود باری از دوش آنها و خانواده‌هایشان برداشته می‌شود.

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان غربی در تشریح این بیماری گفت: وقتی در جایی از بدن بیمار جراحت ایجاد می‌شود و در اندام های مختلف اعم از معده، مفصل و ... خونریزی روی می‌دهد مانند افراد سالم خون زود منعقد نمی‌شود به دنبال آن خون به بخش‌های مختلف بدن وارد می‌شود و مشکلات متعددی برای فرد ایجاد می‌کند که راهکار آن تزریق فاکتورهای انعقادی است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول