اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی کرمان خبر داد

کلنگ‌زنی موزه بزرگ جیرفت در دهه فجر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: عملیات احداث موزه بزرگ شهرستان جیرفت 18 بهمن‌ماه جاری آغاز می‌شود.

کلنگ‌زنی موزه بزرگ جیرفت در دهه فجر
هادی ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در زمینه گردشگری در نقاط مختلف این منطقه و وجود شش اقلیم متفاوت اظهار داشت: میراث فرهنگی کشور و استان به امر توسعه گردشگری شهرستان جیرفت توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان چگونگی روند اجرا و آماده‌سازی شرایط برای ساخت موزه بزرگ شهرستان جیرفت افزود: مقدمات ساخت این موزه در شهرستان فراهم شده است.

ایرانمنش با بیان اینکه مراحل کار طراحی موزه در سه فاز مطالعات، طراحی و اجرای نقشه‌های معماری به پایان رسیده است، تصریح کرد: این موزه توسط یکی از بهترین کارشناسان کشور طراحی شده و هم‌اکنون آماده اجرا است.

وی ابراز داشت: با توجه به حساسیت کار‌ با انعقاد قرارداد با شرکت‌های معتبر، انجام آزمایش‌های مکانیک خاک محل احداث موزه بزرگ جیرفت به صورت تخصصی صورت گرفت.

ایرانمنش اعتبار اولیه این موزه را 5 میلیارد ریال ذکر کرد و بیان داشت: طرح این موزه برای اجرا آماده است و در 18 بهمن‌ماه جاری کلنگ‌‌زنی می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت نهم فاز نخست آن به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه با احداث این موزه بخش بیشتری از آثار باستانی یافت شده در محوطه‌های باستانی جنوب استان به نمایش گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: تا زمان راه‌اندازی موزه بزرگ جیرفت این آثار به صورت موقت در موزه‌های باستان‌شناسی کرمان و جیرفت نگهداری می‌شوند.

ایرانمنش با توجه به برنامه‌های این اداره کل برای بخش پژوهش و باستان‌شناسی عنوان کرد: در سال جاری نیز برای عملیات باستان‌شناسی و حفاظت از آثار تاریخی، 90 میلیون تومان به محوطه‌های باستانی کنارصندل، شهر قدیم دقیانوس، ساردوئیه و اسفندقه اختصاص یافته که فعالیت‌ها با اولویت‌بندی در حال انجام است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول