اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی نطنز:

خانه تاریخی باقری‌ها پس از مرمت موزه باستان‌شناسی می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: خانه تاریخی باقری‌ها پس از مرمت به موزه باستان‌شناسی تبدیل می‎شود.

خانه تاریخی باقری‌ها پس از مرمت موزه باستان‌شناسی می‎شود
احمد رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از مرمت و تبدیل خانه تاریخی باقری‌ها به موزه باستان‎شناسی خبر داد و اظهار داشت: مرمت و به‌سازی خانه باقری‌ها در نطنز از سال 88 آغاز شد و هم به تازگی پایان یافته است.

وی افزود: خانه تاریخی باقری‌ها به مساحت 500 مترمربع از جمله آثار تاریخی عهد صفویه است، که در بافت تاریخی نطنز و در کنار مسجد جامع و چنار هزار ساله قرار دارد و به شماره 15184 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز در مورد اقداماتی که بر روی این بنای تاریخی انجام شده‎ است، بیان داشت: سبک‌سازی سقف، سنگ‌فرش حیاط، زیباسازی بنا و نصب دوربین مدار بسته و سیستم اطفای حریق از جمله فعالیت‎های مرمتی در این بنای ارزشمند تاریخی است، این بنای تاریخی پس از اتمام کامل مرمت به موزه تبدیل می‎شود.

وی گفت: برای مرمت و بازسازی خانه تاریخی باقری‎ها و تبدیل آن به موزه باستان‎شناسی بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده است.

قاسمی اضافه کرد: خانه تاریخی باقری‌ها مختص زمان صفویه است، وجود پنج اتاق با معماری هشتی شکل، گچ‌بری‎های زیبا و پنجره‎های شبکه‎ای از ویژگی‎های این اثر تاریخی است که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

به گزارش فارس، در استان اصفهان بیش از 120 خانه تاریخی با قدمت بیش از صد سال وجود دارد که 15 مورد آن ثبت آثار ملی شده است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول