اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به برکت انقلاب اسلامی

یک هزار کانون پرورش فکری در کشور فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی یک هزار کانون پرورش فکری در کشور وجود دارد.

یک هزار کانون پرورش فکری در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید صادق رضایی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر گرگان با بیان اینکه با افتتاح کانون پرورش فکری گرگان 50 درصد فضا به کانون‎های پرورش فکری گلستان اضافه شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب در گلستان تنها دو مرکز کانون یکی در گرگان و دیگری در گنبدکاووس وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری گلستان از کانون‎های برتر در سطح کشور است، اذعان داشت: خدا را شاکریم که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز تمام شهرهای گلستان از نعمت کانون و کتابخانه برخوردار هستند و مرکز استان داشتن چنین مجتمعی را کم داشت که به همت مسئولان امروز شاهد بهره‎برداری از این پروژه هستیم.

رضایی خاطر نشان کرد: فعالیت‎های کانون در گلستان قابل قبول است و در فعالیت‎هایی نظیر قصه‌گویی و انیمیشن از استان‎های برتر کشور محسوب می‎شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: با توجه به قومیت‎های مختلف در گلستان کودکان و نوجوانان اقبال خوبی در زمینه کتابخوانی داشته‎اند به همین منظور رمان‌هایی ویژه نوجوانان در این استان توزیع شده است و در نظر داریم برنامه‎های کتابخوانی با حضور نویسندگان این رمان‎ها برگزار کنیم تا هم مخاطبان با دیدگاه نویسندگان آشنا شوند و هم نویسندگان از نیازهای مخاطبان خود بیشتر با خبر شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها 150 کانون پرورش فکری در سطح کشور وجود داشته است، ابراز داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی یک هزار کانون پرورش فکری در کشور وجود دارد که نشانگر این است که کشور در همه ابعاد از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

صادقی افزود: در دهه فجر امسال افتتاح دو کانون پرورش فکری را در دستور کار قرار داده‎ایم که یکی در گلستان است که شاهد افتتاح آن بوده‎ایم و دیگری در ارومیه است و همچنین شش کانون فرهنگی نوجوانان و کتابخانه سیار را به بهره‎برداری می‎رسانیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ابراز داشت: دو کتابخانه سیار مورد بهره‎برداری از کتابخانه‎های مرزی هستند و یکی از این کتابخانه‎ها در منطقه مرزی جرگلان خراسان شمالی قرار دارد که 350 کیلومتر مرز را زیرپوشش قرار می‎دهد.

وی فعالیت‎های کانون را در 40 مورد دانست و افزود: این فعالیت‎ها در شاخص‎های فرهنگی، هنری، ادبی و فعالیت با مضامین اسلامی و علمی انجام می‎شود که اغلب به صورت شعر، انیمیشن، فیلم کوتاه، قصه‎گویی و ترجمه است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول