اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدرضا سنگری در گفت‌و‌گو با فارس:

سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری توانسته به اهدافش برسد

خبرگزاری فارس: مؤلف و پژوهشگر عاشورایی گفت: در نگاه واقع‌بینانه سوگواره عاشورایی کانون فکری و پرورشی کودک و نوجوانان توانسته به خواسته‌ها و اهدافش برسد.

سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری توانسته به اهدافش برسد
محمدرضا سنگری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در نگاه واقع‌بینانه سوگواره عاشورایی کانون فکری و پرورشی کودک و نوجوانان توانسته به خواسته‌ها و اهدافش برسد، از نگاه آرمانی هنوز با آرمان‌ها فاصله دارد که در راستای رسیدن به این آرمان‌ها، کانون فکری و پرورشی گام‌های مؤثری برداشته است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف آرمانی سوگواره عاشورایی شناساندن واقعه عاشورا به کودکان و نوجوانان دیگر کشورهاست که این امر مستلزم دارا بودن امکانات فراوان سخت‌افزاری است.
مؤلف و پژوهشگر عاشورایی ادامه داد: درسال جاری سه عنوان کتاب از بنده به نام‌های حسین آیت شگرف، امام خوبی‌ها و زیبایی‌ها، دریچه‌ای به بهشت کودکانه ویژه مباحث ادبیات کودک و نوجوان و کتابی در حوزه ادبیات دفاع مقدس که در واحدهای درسی دانشگاهی تدریس می‌شود، منتشر شده است.
سنگری عنوان کرد: کانون‌های فکری پرورشی کودک و نوجوان در جذب استعداد و به کارگیری از آنها در ایجاد کارهای هنری موفق بوده است ولی بعد از انقلاب اسلامی باید باز تعریف شده و نسبت و رابطه کانون‌ها با انقلاب، مشخص تر بیان می‌شد.
وی تأکید کرد: اگر قرار باشد کانون‌های فکری و پرورشی کودک و نوجوان با ارزش‌های انقلاب اسلامی پیوند داشته باشند، یکی از این پیوندها ارائه آیین‌های دینی و مذهبی است، نمایش آیین غدیر خم، بعثت پیامبر اکرم (ص) از جمله این آیین‌هاست که می‌توان هم در سور و هم در سوگ آنها را نمایش داد.
سنگری در رابطه با عملکرد صدا و سیما پیرامون مباحث عاشورایی تصریح کرد: با در نظر گرفتن علایق متفاوتی که در سطح جامعه وجود دارد، صدا و سیما در بیشتر زمینه‌ها موفق بوده است و نگاه بلند مدت می‌تواند به این امر کمک شایانی بکند.
سنگری خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های علمی و تاریخی خودمان را کمتر مطرح کرده‌ایم، سیما می‌تواند از ظرفیت‌های شاهنامه، کلیله و دمنه برای نمایش استفاده کند.
وی در پایان اظهار کرد: در سال جاری با نمایش سریال مختارنامه و یوسف پیامبر، شاهد استقبال مردم دیگر کشورها از این سریال‌ها بودیم و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای کار در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی است.
انتهای پیام/ج20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول