اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار خبر داد

برگزاری نمایشگاه انقلاب در رسانه در رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار از برگزاری نمایشگاه عکس «انقلاب در رسانه» همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه انقلاب در رسانه در رودبار
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار غلامرضا دولتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه روز‌های سرنوشت‌ساز پیروزی انقلاب در رسانه را روایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در پنج نقطه رودبار دایر می‌شود، افزود: نمایشگاه انقلاب در رسانه در بخش‌های عمارلو، خورگام، رحمت‌آباد و بلوکات و همچنین دو نقطه از بخش مرکزی دایر می‌شود.

به گفته دولتی، در این نمایشگاه تعداد 50 تصویر از روزهای منتهی به پیروزی انقلاب در سال 57 از روزنامه‌های کیهان و اطلاعات به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار زمان برگزاری نمایشگاه انقلاب در رسانه را از 14 بهمن جاری اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه تا پایان دهه فجر در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه دو رسانه رسمی و غیررسمی وقایع انقلاب را در سال 57 اطلاع می‌دادند، تصریح کرد: بیانیه‌ها و اعلامیه‌های امام (ره) به عنوان رسانه غیررسمی در بدو انقلاب مهم‌ترین رسانه‌ای بود که در شبکه‌ای به‌هم پیوسته وقایع انقلاب را اعلام می‌کرد.

دولتی خاطر نشان کرد: در دوران انقلاب حتی دیواری که بر روی آن شعار و پیام نوشته می‌شد، برای مردم و جامعه یک رسانه بود.

این مسئول چاپ چهره امام (ره) بر روی دیوارها را حرکت رسانه‌ای غیررسمی عنوان کرد و گفت: هر کدام از مردم در انقلاب مانند یک رسانه عمل می‌کردند.

وی انتقال سینه به سینه وقایع انقلاب و پیام‌های امام (ره) را مهم‌ترین بخش رسانه‌ای غیر رسمی برشمرد و ابراز داشت: تمام مردم عهده‌دار این مسئولیت بودند.

مسئول کمیته فرهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی رودبار به آغاز فعالیت‌های رسمی رسانه‌ای در پوشش وقایع انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با اوج حضور مردم در پیروزی انقلاب، فعالیت‌های رسمی نوشتاری در کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری زودتر از رسانه ملی وقت انقلاب را همراهی می‌کردند، اذعان داشت: نوع درج خبرها مانند تیتر درشت «شاه رفت» نشان‌دهنده حمایت و همراهی رسانه نوشتاری رسمی با جریان انقلاب اسلامی بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار عملکرد روزنامه‌های اطلاعات و کیهان در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب را موفق خواند و افزود: نشریات دوران انقلاب با توجه به مخالفت‌ها و تهدیدها تیترهایی برای دفاع از آرمان‌های انقلاب چاپ می‌کردند.

وی بر آزادی مطبوعات تاکید کرد و اظهار داشت: آزادی مطبوعات نباید به حیثیت افراد و ارزش‌ها لطمه وارد کند.

این مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از اصول اسلام و مسلمانان که امام (ره) بر آن تاکید داشتند رعایت کنند، گفت: ارزش‌های انقلاب که حاصل خون شهدا و رهبری امام (ره) است، باید حفظ شود.

دولتی پرداختن به پدیده انقلاب اسلامی به صورت دقیق و ملی را از وظایف یک رسانه متعهد دانست و تصریح کرد: رسانه متعهد از ارزش‌های اسلامی و انقلاب عبور نمی‌کند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول