اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی نیروی سپاه قدس:

مبداء خیزش‌های اسلامی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی سپاه قدس گفت: مبداء خیزش‌های اسلامی منطقه، انقلاب شکوهمند اسلامی است.

مبداء خیزش‌های اسلامی انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سردار سرتیپ محمد قاآنی در همایش «انقلاب و بیداری اسلامی» با حضور دانشگاهیان در تالار وحدت دانشگاه تبریز به تشریح روند پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و پیشرفت‌های آن در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تا امروز پرداخت و تبعیت مردم از آموزه‌های دینی، پیروی از روحانیت و پایبندی به اصول اسلامی را از مهم‌ترین عوامل پیروزی خون بر شمشیر و حاکمیت نظام اسلامی و دینی بر مردم عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) با هدف احیای اسلام و با اتکا به خداوند متعال، ائمه معصومین(ع) و بدون کمک گرفتن از دیگر کشورها توانست این انقلاب را به پیروزی برساند، افزود: امام راحل با این حرکت به همه ملت‌های آزاده و مسلمان ثابت کردند که در صورت شناخت خود، قوای خویش و توکل به خداوند است که می‌توان در همه عرصه موفق و سربلند شد و علت اینکه انقلاب ما تمام  قدرت‌های بزرگ و استکبار جهانی را نگران کرده، این است که ما همواره در راه حقیقت و راستی قدم برداشته‌ایم، بطوری که امام خمینی(ره) در جنگ، با هنر بزرگ خویش همه این تهدیدها را تبدیل به فرصت، افتخار، سربلندی و عزت کردند.

قاآنی در ادامه گفت:  مبداء خیزش‌های اسلامی منطقه، انقلاب شکوهمند اسلامی است، چرا که انقلاب ما با داشتن تمام معیارهای یک حکومت الهی از قبیل ظلم‌ستیزی، عدالت‌طلبی، داشتن استقلال و آزادیخواهی توانسته است با حکومت بر دل‌ها، در برابر هجمه ها و تهدیدهای بی‌وقفه دشمنان ایستادگی کرده و سمبل مقاومت کشورهای منطقه باشد.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این همایش، این دانشگاه را به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران ذکر کرد و افزود: این نام مبارک به خاطر شهادت 22 تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه در اثر بمباران هواپیماهای دشمن است.

سیدمحمدتقی علوی تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران، تکیه کردن بر اصل ولایت فقیه، بازگشت مردم به هویت اصلی خویش و تشکیل سپاه و نیروی مقاومت بسیج را از جمله مهم‌ترین کارهای امام خمینی(ره) در سیر انقلاب اسلامی تا پیروزی نهایی آن بیان کرد و افزود: امروزه بر همگان ثابت شده است که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، نیروی صرفا نظامی نبوده، بلکه با حضور در عرصه‌های مختلف توانسته است به عنوان نیروی مردمی، پاسدار و حافظ این انقلاب باشد.

وی در ادامه یادآور شد: ملت ایران همیشه به داشتن چنین نیروهای متدین، که فرزندان غیور این مرز و بوم هستند، افتخار نموده و با تمام وجود از آنها حمایت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود به دستاوردهای بسیار ارزنده  کشورمان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود:  ما طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای بسیار مهم و حیاتی دست یافته‌ایم که از نمونه‌های بارز آن، دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوری نانو، سلول‌های بنیادین، علم صلح‌آمیز هسته‌ای، پیشرفت‌های چشمگیر در حیطهء هوا و فضا و اخیرا سالم نشاندن هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا است.

‌در پایان این همایش، بیانیه‌ای در راستای این همایش از سوی بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی تبریز، آزاد اسلامی تبریز، سهند، تربیت معلم آذربایجان، پیام نور، مراغه، مرند و دانشگاه فنی و علمی کاربردی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: و این چنین بود که مردمی با ایمان راسخ استقامت ورزیدند و در چنین روزهایی حماسه‌ای آفریدند که در دنیا بی‌نظیر بود. انقلاب اسلامی ایران بعد از سال‌ها مبارزه و مقاومت مردمی به پیروزی می‌رسد انقلابی که سرمنشا بسیاری از برکات بوده و هست. ایران اسلامی به مانند پتکی عظیم بر سر تمام مستکبران و ظالمان دنیا فرود می‌آید و تمام تفکرات و معادلات دنیایی آنها را بر هم می‌زند و جوانه‌های امید را در دل هر انسان آزاده‌ای در دنیا می‌کارد جوانه‌هایی که بعد از 32 سال از انقلاب ایران در 22 بهمنی دیگر در مصر شکوفه می‌دهد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: بیداری اسلامی از جهان اسلام آغاز می‌شود و کم کم به یک بیداری جهانی نزدیک می‌شود و تا قلب اروپا و آمریکا کشیده می‌شود.

بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان در خاتمه تاکید می‌کنند، ما اساتید و دانشجویان اعلام می‌کنیم با تمام وجود راه شهیدان را ادامه خواهیم داد و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد و این اقدامات درستی راه ما را تصدیق می‌کند. با امید به این که این انقلاب به انقلاب مهدی موعود (عج) بپیوندد.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول