اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین ‌بار در استان البرز

خودروهای امدادی به سیستم GPS مجهز شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: تمام خودروهای امدادی - پزشکی این استان به سیستم ردیابی پیشرفته مجهز شدند.

خودروهای امدادی به سیستم GPS مجهز شدند

کورش سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی خودروهای امداد و نجات مرکز فوریت‌های پزشکی البرز دسترسی به سیستم ردیاب خودکار GPS بود که این نیاز برآورده شده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای اجرای این طرح و برای اختصاص اعتبارات مالی لازم، نیاز تسریع در انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد و بودجه این طرح اختصاص یافت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: زمان اجرای این طرح نیز در فرصت مناسب انجام و در حال حاضر تمام خودروهای در اختیار مرکز فوریت‌های پزشکی استان به این سیستم مجهز هستند.

سلیمی تأکید کرد: به طور قطع از این پس زمان انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی در استان البرز به طور چشمگیری کاهش یافته و نحوه ارائه خدمات نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح فوق تجهیز 45 دستگاه آمبولانس امدادی و هشت آمبولانس پشتیبانی مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز به سیستم ردیاب پیشرفته در اولویت قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: پس از تجهیز این خودروها، دیگر وسائل‌نقلیه این مرکز از جمله موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های امدادی برای نصب تجهیزات مربوطه به مراکز مجاز تحویل داده شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: با نصب این تجهیزات امیدواریم در اعزام خودروها و ماموران امدادی مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز به محل و هم‌چنین انتقال بیماران و مصدومان به بیمارستان‌ها تسریع شود.

* تحویل آمبولانس ویژه امدادی به مرکز فوریت‌های پزشکی البرز

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه وعده مسئولان برای افزایش خودروهای امدادی استان البرز تا چه اندازه محقق شده است، گفت: ما نیازهای خود را اعلام کرده و به صورت جدی برای افزایش این خودروها پیگیر هستیم.

سلیمی یادآور شد: طی روزهای اخیر یک دستگاه اتوبوس ویژه امداد و نجات که ظرفیت انتقال بیماران و مصدومان در حوادث مهم و جمعیتی را دارد، به این مرکز تحویل شده است.

وی در پایان گفت: اتوبوس فوق در یک ماموریت قابلیت انتقال حداقل 13 مصدوم را به مراکز درمانی دارد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول