اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز برگزار شد؛

مانور تیم‌های واکنش سریع فوریت‌های پزشکی بوشهر

خبرگزاری فارس: طی مانوری به مناسبت هفته بلایای طبیعی در بوشهر، تیم‌های واکنش سریع شهرستان‌های استان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مانور تیم‌های واکنش سریع فوریت‌های پزشکی بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر صبح امروز در حاشیه این مانور گفت: در راستای اجرای برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی تیم‌های واکنش سریع شهرستان‌ها در سطح استان فراخوان شدند تا یک بار دیگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بتواند توان خودش را برای حضور در صحنه حوادث و بلاهای طبیعی بسنجد.
علیرضا حاجیونی افزود: در این مانور تیم‌های واکنش سریع هر شهرستان با تجهیزات مورد نیاز شرکت کردند که این تیم‌ها با اتکا به تجهیزات خود از لحظه بروز حوادث تا سه روز می‌توانند در صحنه حادثه حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان وظیفه اصلی و سازمانی خود در دانشگاه علوم پزشکی که تأمین سلامت مردم استان است در لحظه‌های بحرانی و حوادث باید توان نیروهای عمل‌کننده را مورد ارزیابی قرار دهیم.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر افزود: در این ارزیابی برای تیم‌های هر شهرستان یک موضوع و یک سناریو داده می‌شود که باید همه جنبه‌های سناریو نویسی در آن لحاظ شود تا بتوانیم اولویت‌های بلاها و حوادث را در شهرستان‌ها بررسی کنیم.
وی بیان داشت: هر سناریو پس از تکمیل به شهرستان دیگر داده می‌‌شود تا آنها برای اجرای سناریو، برنامه‌های خود را ارائه دهند.
حاجیونی گفت: همه جنبه‌های بهداشتی و درمانی باید در آن سناریو پیش‌بینی شود که در نهایت سناریوهای نوشته شده و اجرا شده توسط کارشناسان براساس چک‌لیست‌های موجود ارزیابی می‌شود و بهترین و آماده‌ترین شهرستان از نظر آموزشی و از نظر تجهیزات به عنوان شهرستان برتر انتخاب می‌شود.
وی از همه شرکت‌‌کنندگان در این مانور تشکر و اظهار امیدواری کرد هیچ بلا و حادثه‌ای برای مردم بوشهر اتفاق نیفتد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر در بخش دیگر از سخنان خود گفت: از مهم‌ترین شاخص‌های بهبود یافته اورژانس‌های پیش بیمارستانی کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران در شهرها از شش دقیقه و هشت ثانیه به چهار دقیقه و شش ثانیه و در جاده‌ها از 11 دقیقه و دو ثانیه به هشت دقیقه رسیده است.
وی اظهار داشت: متوسط فاصله بین پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای از 58 کیلومتر در سال 84 به 27 کیلومتر در سال 88 و به کمترین میزان معادل 25 کیلومتر در حال حاضر رسیده است.
وی با اشاره به افزایش سطح علمی پرسنل فوریت‌های پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سال 85 و جذب دانشجویان فوریت‌های پزشکی و آموزش آنان تصریح کرد: تاکنون حداقل 105 نفر در این رشته دانش‌آموخته شده‌اند و پذیرش دانشجویان شاغل و بومی طبق ضوابط همواره در اولویت دانشگاه علوم پزشکی بوده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول