اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش مرکز اورژانس کشور خبر داد:

پذیرش 1100 متقاضی تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش مرکز اورژانس کشور گفت: سالانه یک‌هزار و 100 نفر دانشجو متقاضی تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی در دانشگاه‌های سراسر کشور پذیرفته می‎شود.

پذیرش 1100 متقاضی تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرهاد رضوانی در چهارمین المپیاد علمی ـ ورزشی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و دومین المپیاد علمی- ورزشی دانشجویان فوریت‌های پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: بیش از 200 نفر از دانشجویان و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی سراسر کشور در این المپیاد شرکت کردند.
وی افزود: در این المپیاد بیش از 160 نفر تکنسین و 40 نفر از دانشجوی رشته فوریت‌های پزشکی سراسر کشور در سه بخش با هم به رقابت می‌پردازند که در نهایت در این آزمون 10 نفر تکنسین و سه نفر از دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی کشور به‌عنوان نفرات برتر این المپیاد منتخب می‌شوند.
رضوانی از نیروهای انسانی بخش پیش‌بیمارستانی به‌عنوان سربازان خط مقدم حوزه سلامت نام برد و گفت: آموزش دستاوردهای علمی نوین و ارتقای مهارت پرسنل حوزه پیش‌بیمارستانی به منظور افزایش کیفی عملکرد آنان امری ضروری است.
رئیس اداره آموزش مرکز اورژانس کشور از برگزاری دوره‌های آکادمیک رشته‌های فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی برای کارکنان مراکز فوریت‌های پزشکی در بیش از 42 دانشگاه کشور در حال برگزاری است.
وی افزود: بر همین اساس بیش از یک‌هزار و 200 نفر از کارکنان مراکز فوریت‌های پزشکی به عنوان کاردان مراکز اورژانس در حال تحصیل دانشگاه‌های کشور هستند.
رضوانی خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر 2 هزار نفر نیروی انسانی علمی در رشته فوریت‌های پزشکی از دانشگاه‌های سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و به ارائه خدمات به نیازمندان می‌پردازند.
وی از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته فوریت‌های پزشکی از سال آینده در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: همچنین در صورت تصویب در حوزه آموزشی پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته فوریت‌های پزشکی در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
این مقام مسئول ارتقای سطح علمی تکنسین‌های بخش فوریت‌های پزشکی سراسر کشور را از عمده‌ترین اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد و گفت: تبادل اطلاعات بین نیروهای مراکز اورژانس از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد است.
وی از طراحی رشته‌های PHD مدیریت بحران و رزیدنتی طب اورژانس در راستای ارتقای تحصیلی پزشکان قانونی و مسئولان مراکز اورژانس کشور خبر داد و افزود: این افراد در صورت کسب نمره قبولی در آزمون پس از فارغ‌التحصیلی در این رشته به‌عنوان متخصص مسئول مراکز فوریت‌‌های پزشکی به ارائه خدمات به نیازمندان می‌پردازند.
رضوانی اعتبارات تخصیص یافته به بخش آموزش مراکز فوریت‌های پزشکی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری المپیاد علمی آموزشی در راستای ارتقای عملکرد پرستاران و پزشکان مراکز فوریت‌های پزشکی در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.
چهارمین المپیاد علمی- ورزشی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و دومین المپیاد علمی- ورزشی دانشجویان فوریت‌های پزشکی کشور از امروز 17 شهریورماه به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار می‎شود.
انتهای پیام خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول