اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 شهریورماه جاری؛

شهرکرد میزبان المپیاد علمی فوریت‌های پزشکی میشود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمین المپیاد علمی- علمی کشور فوریت‌های پزشکی همزمان با 17 شهریورماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.

شهرکرد میزبان المپیاد علمی فوریت‌های پزشکی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا ایمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با این المپیاد، دومین المپیاد کشوری دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی در روزهای هفدهم و هجدهم شهریورماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی این استان برگزار می‎شود.
وی افزود: در این المپیادها بیش از 200 نفر از دانشجویان و کاردان‌های فوریت‌های پزشکی سراسر کشور شرکت و با هم به رقابت خواهند پرداخت.
ایمانی برگزاری این المپیاد را فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات بین نیروهای اورژانس دانست و گفت: با توجه به اینکه سطح آموزشی و توان عملیاتی نیروهای اورژانس در سراسر کشور بسیار متفاوت بوده، استمرار این المپیادها موجب ارتقای سطح علمی تکنسین‌ها و کاردان‌های شاغل در بخش فوریت‌های پزشکی می‎شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به‎روز بودن سطح علمی کارکنان اورژانس را از عمده‌ترین اهداف این المپیاد دانست و تصریح کرد: به منظور آگاهی از علوم روز دنیا آموزش‌های تکمیلی توسط مراکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آنها برگزار میشود.
وی در ادامه از تفکیک بخش خصوصی و دولتی این دانشگاه در استان خبر داد و گفت: بر این اساس پزشکان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی که در بخش دولتی اشتغال دارند مجاز به فعالیت در بخش خصوصی نخواهند بود.
ایمانی اظهار داشت: از ابتدای ابلاغ برنامه پنجم توسعه تمام مدیرانی که جدید منصوب می‎شوند مشمول این قانون بوده و اعضای هیئت علمی با شرایط تمام وقتی و اشتغال صرفاً در بخش دولتی بکارگیری خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: این اقدام بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ماده 32 برنامه پنجم توسعه کشور در راستای تفکیک بخش خصوصی و دولتی صورت گرفته و تا پایان برنامه باید بصورت کامل تحقق یابد.
وی افزود برای اجرای این قانون وجود زیرساخت‌ها و اعتبارات ویژه نیاز است که در صورت تأمین این موارد قانون بصورت کامل اجرا خواهد شد.
چهارمین دوره المپیاد علمی- عملی فوریت‌های پزشکی کشور با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج‌شنبه 17 شهریورماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول