اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

جذب 25 هزار دانشجوی تربیت معلم در سال آینده

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی آینده 25 هزار دانشجوی تربیت معلم در کشور جذب می‌شود.

جذب 25 هزار دانشجوی تربیت معلم در سال آینده

به گزارش خبرگزاری  فارس از ساری، ابراهیم سحرخیز ظهر امروز در حاشیه مراسم زنگ انقلاب که در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی مرکز مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با جذب این تعداد نیاز آموزش و پرورش در تامین معلمان مدارس برطرف می‌شود.

این مسئول درباره تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس خاطرنشان کرد: کارهای مقایسه‌ای بین 123 کشور دنیا انجام شده و در بیشتر  نظام آموزش و پرورش دنیا تعطیلی دو تا روز در هفته را اتخاذ کردند که یک روز برای اردوهای علمی دانش‌آموزان اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه معلم باید در یک روز فرصتی برای توانمندسازی  و پژوهش بپردازد، یادآور شد: در طرح تحول بنیادین پژوهش محوری معلم و دانش‌آموز در اولویت قرار دارد.

سحرخیز گفت: در طرح تحول بنیادین حجم کتاب‌های درسی متناسب و متعادل می‌شود و براساس توان دانش‌آموزان متناسب سازی  می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه تعلیم و تربیت در برنامه ملی تعریف شده، تصریح کرد: فعالیت دانش‌آموزان در حد کلاس و کتاب خلاصه نمی‌شود تمام فرصت‌ها در راستای تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که تاثیر تحول بنیادین در آموزش متوسطه چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: تحول بنیادین تمام دوره‌های تحصیلی را در چند بعد و زاویه پوشش می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: تمام محتوای درسی کتاب‌ها در حال تغییر است و آغاز تغییرات از دوره ابتدایی به این دلیل است که  این دوره پایه و اساس محسوب می‌شود.

سحرخیز با اشاره به اینکه در تحول بنیادین به مهارت آموزی و حرفه آموزش توجه می‌شود، بیان داشت: هوشمند سازی مدارس و استفاده از آخرین دستاوردهای نوین تکنولوژی مورد توجه نظام آموزشی نوین است.

این مسئول از سنجش صلاحیت معلمان در نظام آموزشی خبر داد و ادامه داد: رتبه‌بندی مدارس در حال پیگیری است این طرح آغاز رقابت سازنده بین مدارس است و همچنین مدیران از عملکرد شفاف مدارس آگاه می‌شوند.

وی جایگاه آموزش و پرورش  استان مازندران را در سطح کشور مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: مازندران در کنکور سراسری به لحاظ کارایی درون نظامی دارای جایگاه مثبتی است که این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی و توانمندی استان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مطالبات معلمان بر روی زمین نمانده یادآور شد: معلمان دارای پایگاه و منزلت اجتماعی هستند که با احیا و مورد توجه قرار دادن آن در ردیف اساتید دانشگاه قرار گرفتند.

سحرخیز سیستم حقوق و دستمزد معلمان را تابع  نظام سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی معلمان دانست و ادامه داد: بازنشستگان معلم نباید مانند سایر بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی دیده شوند.

این مسئول با بیان اینکه سال تحصیلی آینده یک پایه از متوسطه کم و یک پایه به دوره ابتدایی اضافه می‌شود، افزود: نیاز به معلمان در متوسطه کاهش می‌یابد.

وی رویکرد نظام آموزشی را در طرح تحول بنیادین  به توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: سند تحول بنیادین در سطح کلان  به احیای نظام مشاوره و هدایت راهنمایی در تمام دوره‌های تحصیلی تاکید شده که باید این نگاه به صورت جدی دنبال شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: در بحث تولید محتوا در بحث مشاوره و مهارت‌های زندگی نیاز نیست دانش‌آموزان توانمند شوند بلکه باید با نگاه تلفیقی، دانش‌آموزان به توانمندی برسند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول