اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته ملی روبوکاپ ایران:

پایان‌نامه‌های دانشجویی همراه با نیازهای صنعتی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیته ملی روبوکاپ ایران گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویی همراه با نیازهای صنعتی است.

پایان‌نامه‌های دانشجویی همراه با نیازهای صنعتی است
جعفر چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان این مطلب که اکثر پایان‌نامه‌های دانشجویی همراه با نیازهای صنعتی است، اظهار کرد: فعالیت‌های علمی تحقیقاتی در دانشگاه‌ها با زندگی مردم رابطه مستقیم دارد و باید بررسی شود که آیا فعالیت‌های انجام شده در راستای نیاز‌های جامعه است یا نه.

وی افزود: بدون شک در زمینه روباتیک می‌توانیم ادعا کنیم که فعالیت‌های انجام شده در مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در زمینه‌های گوناگون اجتماعی داشته باشد، برخی از این زمینه‌ها هم‌اکنون برای ما روشن و برخی دیگر از این زمینه‌ها مبهم و پوشیده است.

عضو کمیته ملی روبوکاپ ایران خاطرنشان کرد: به منظور کاربردی کردن این فعالیت‌ها از دو جنبه مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد، یکی در رابطه با محققین فعال در مراکز تحقیقاتی و دیگری صنایعی که می‌توانند از این نتایج و تحقیقات بهره لازم را ببرند.

چگینی ادامه داد: جنبه اول مسأله که مربوط می‌شود به دانشجویان، دانش‌پژوهان و اساتید دانشگاه فعال در زمینه امور تحقیقاتی وظایفی بر عهده دارند مانند معرفی فعالیت‌ها، تبلیغ دستاوردها و اعلام آمادگی برای انتقال تجربیات و نتایج تحقیقات در زمینه‌های گوناگون است.

وی عنوان کرد: ما به عنوان مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در طول چند سال فعالیت‌، این وظیفه را به درستی انجام داده‌ایم به طور مثال با برگزاری مسابقات روبوکاپ آزاد ایران که هر ساله در فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که به مدت چند روز نتایج تمام تلاش‌ها و تحقیقات سالانه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

عضو کمیته ملی روبوکاپ ایران با تمجید از عملکرد رسانه‌های کشور در خصوص انعکاس اخبار روبوکاپ  تصریح کرد: اگر بخواهیم به طور خاص‌تر بررسی کنیم ما همواره در همایش‌ها، گردهمایی‌های صنعتی، نمایشگاه‌ها و کارگروه‌های صنعتی شرکت کرده‌ایم و ضمن معرفی توانمند‌ی‌ها آمادگی خود را برای انجام هرگونه پروژه صنعتی و رفع نیاز بخش‌های گوناگون صنعت را اعلام کرده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور کرد: جنبه دوم میزان همکاری بخش‌های مورد هدف در زمینه دانش روبوتیک است که به دلیل کاربرد گسترده دانش روبوتیک در گستره طبیعی از جامعه انسانی، این بازار هدف بسیار مهمی است و از صنعت گرفته تا مصارف خانگی، طی چند سال اخیر با وجود تلاش‌های انجام شده بازخورد مناسبی از سوی این بازارهای هدف نداشته است به عنوان مثال در زمینه‌های صنعتی که یکی از زمینه‌های اصلی کاربرد دانش روبوتیک است تاکنون فقط چند مورد مراجعه داشته‌ایم.

چگینی بیان کرد: صنعت باید ارتباط خود را با دانشگاه‌ها گسترش دهد و به دانشگاه‌ها اعتماد کند، باید مشکلات خود را با دانشگاه‌ها مطرح کرده و راه حل آنها را مطالبه کند و این مهم در کشور‌های صنعتی نهادینه شده است.

وی با بیان این مطلب که اکثر پایان‌نامه‌های دانشجویی همراه با نیازهای صنعتی است، عنوان کرد: در رابطه صنعت و دانشگاه‌ها، هر دو سود می‌‌برند و این ارتباط سبب شکوفایی علوم مختلف می‌شود زیرا دانشجو احساس می‌کند که کارش مهم شده و با روحیه بهتر و انگیزه بیشتر به کار و فعالیت می‌پردازد و از طرفی صنعت مطمئن است که کار را به کاردان سپرده و نیازش برطرف می‌شود.

عضو کمیته ملی روبوکاپ ایران تاکید کرد: صنایع بیشتر به پشتیبانی خارجی متکی هستند تا دانش بومی و دانشگاه‌ها لذا نهادینه کردن این فرهنگ کار مهم و بزرگی است که بر عهده همه ما از جمله نهادهای فرهنگی کشور است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول