اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج:

40 درصد از جمعیت جوان کهگیلویه و بویراحمد دانشجو هستند

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج گفت: 40 درصد از جمعیت جوان کهگیلویه و بویراحمد دانشجو هستند.

40 درصد از جمعیت جوان کهگیلویه و بویراحمد دانشجو هستند
مصطفی احمد‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: 113 هزار و 610 جوان در رده سنی 18 تا 24 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارند که از این تعداد بیش از 45 هزار نفر دانشجو هستند.
مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج افزود: اکنون 40 درصد جامعه جوان در این استان در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی هستند که بر اساس برنامه تا پایان سال 94 این درصد باید به 75 درصد برسد.
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج با تشریح آمار جزئی دانشجویان این استان در رشته‌های مختلف گفت: 50 درصد دانشجویان در استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند.
وی تعداد دانشجویان رشته‌های علوم انسانی را در این استان 21 هزار و 744 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در برنامه آمایش استان کهگیلویه و بویراحمد توجه زیادی به تاسیس رشته‌های کاربردی و متناسب با نیازهای این استان شده است.
احمدوند ادامه داد: از مجموع دانشجویان در حال تحصیل کهگیلویه و بویراحمد ۳ هزار و 145 نفر معادل هفت درصد در رشته‌های کشاورزی و 16 هزار نفر معادل 35 درصد در رشته‌های فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: ۳ هزار و 543 دانشجو در رشته‌های علوم پایه و 233 نفر در رشته‌های مربوط به هنر در این استان در حال تحصیل هستند.
وی عنوان کرد: 72 درصد دانشجویان مراکز عالی در این استان در مقطع کارشناسی، 25 درصد در مقطع کاردانی، سه درصد در مقطع ارشد و سه صدم درصد نیز در مقطع دکتری هستند.
مدیر نظارت و ارزشیابی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی از ضروریات و نیازهای جامعه است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها 14 دانشجوی دکتری داریم که باید با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها در مسیر افزایش دانشجویان مقطع دکتری گام برداریم.
بر اساس اطلاعات فارس در یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت شهرستان، 13 شهر، یک‌هزار و 791 روستا، 25 مرکز آموزش عالی و جمعیتی بالغ بر 640 هزار نفر است که 113 هزار و 610 نفر از آنها در رده سنی 18 تا 24 قرار دارند.
انتهای پیام/آ30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول