اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری از سوی مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان

27هزار و 900 خدمات درمانی به مردم ارائه شد

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان گفت: در سال جاری نزدیک به 27 هزار و 900 مورد خدمات درمانی از سوی این مرکز به عامه مردم اصفهان ارائه شد که با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بودیم.

27هزار و 900 خدمات درمانی به مردم ارائه شد

علی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال جاری 3هزار و785 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با 65 درصد افزایش و معرفی 162 واحد متخلف به مراجع قضایی با 200 درصد افزایش ثبت شده است.

وی با اشاره به پلمپ 13 واحد متخلف در سال جاری که با 120 درصد ‌افزایش نسبت به سال قبل روبرو بوده است، بیان داشت: این در حالی است که 251 مورد رسیدگی به شکایات مردمی با 25 درصد ‌افزایش و کشف و معدوم کردن 3 هزار و 120 کیلوگرم مواد غذایی فاسد با 45 درصد ‌افزایش در سال جاری گزارش شده است.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تصریح کرد: 24 مورد برخورد با دست‌فروشان دوره گرد با 200 درصد افزایش و 3 هزار 359 مورد گزارش گیری، نمونه‌برداری واکسیناسیون، مراقبت و درمان بیماری‌ها با 75 درصد افزایش نسبت به سال قبل و همچنین تهیه و توزیع پمفلت ایمنی و سلامت در سفر به تعداد 10هزار از اقدامات انجام شده مرکز بهداشت شماره 2 در این سال است.

وی از جمله برنامه‌های طرح‌ریزی شده این مرکز در نوروز 91 را در سه محور بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها و خدمات درمانی شبانه‌روزی اعلام کرد و افزود: بازدید از سه پایانه مسافربری صفه، کاوه و زاینده‌رود که از تاریخ 10 دی ماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال بعد ادامه دارد، نظارت بر مراکز عمده تهیه و توزیع آجیل و خشکبار در سطح منطقه تحت پوشش از تاریخ 25 دی ماه سال 90 و بازرسی اماکن عمومی شامل هتل،‌ مسافرخانه، مهمانپذیر، مهمانسرا تحت پوشش از تاریخ پنج بهمن‌ماه سال جاری که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از هر مکان دو نوبت بازدید به عمل می‌آید، از جمله اقدامات در حال اجرا است.

پارسا ادامه داد: طرح تشدید بازرسی و کنترل رستوران‌ها، ‌فست‌فودها، قنادی‌ها و شیرینی‌ فروشی‌ها از 15 بهمن‌ ماه سال جاری آغاز می‌شود، بازدید و کنترل پارک‌ها و اماکن اقامت مسافران و مراکز بین راهی شامل رستوران‌ها و پمپ‌بنزین‌ها از ابتدای اسفند ماه سال جاری و نظارت و کنترل سلامت آب از طریق ‌کلرسنجی و نمونه‌برداری میکروبی مستمر از سطح شهر به ویژه اماکن عمومی (هتل‌ها، پایانه‌ها، ‌پارک‌ها و مدارس اسکان و کمپ‌های گردشگری) و ارسال به‌ آزمایشگاه آب از طرح‌های در دستور کار مرکز است.

وی با اشاره به اینکه نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک و ارسال به آزمایشگاه مواد غذایی اداره نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کنترل و جلوگیری عرضه مواد غذایی توسط ماشین‌های سیار و دوره‌گرد، برقراری کشیک ثابت بهداشت محیط برای دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی از اقداماتی برنامه‌ریزی شده مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان در سال 91 است، اضافه کرد: روزانه چهار اکیپ ضربت بهداشت محیط برای کنترل و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اقامتی از 15 اسفند لغایت 15 فروردین 91 تشکیل می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان تاکید کرد: شماره تلفن‌های 6693121 و 093678 ویژه شکایات مردمی اعلام می‌شود که از شهروندان و مهمانان نوروزی درخواست  می‌شود، هرگونه تخلف بهداشتی واحدهای عرضه مواد غذایی را با مرکز بهداشت در میان گذاشته تا در اسرع وقت کارشناسان بهداشت از محل‌های مورد شکایت بازدید کنند.

وی برنامه‌های نوروزی واحد مبارزه با  بیماری‌های مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان را انجام گزارش گیری، نمونه‌گیری، واکسیناسیون، مراقبت و درمان بیماری‌ها از قبیل سل، حیوان گزیدگی، سرخک، التور، مالاریا ،آنفولانزا، هیپوتیروئید نوزادان، ایدز و هپاتیت عنوان کرد و اظهار داشت: اخذ گزارشات مردمی و راهنمایی و مشاوره شهروندان به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و سایر وظایف محوله از ساعت 7 صبح تا 19 از طریق تماس با تلفن 4466704 امکان‌پذیر است.

پارسا گفت: مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان از طریق مراکز شبانه‌روزی رهنان، مهر بد بهارستان، زیار، نیک آباد، حسن آباد و رامشه خدمات درمانی اعم از ویزیت پزشک، تزریقات و پانسمان، نوار قلب، داروخانه و اعزام بیماران را به مراجعان در طول شبانه روز تمام ایام ارائه می‌کند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول