اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی مشهد:

خدمات درمانی مشهد در منطقه بی‌نظیر است

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات درمانی بیمارستان‌های شهر مشهد در میان کشورهای منطقه بی‌نظیر است.

خدمات درمانی مشهد در منطقه بی‌نظیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی پیوندی شامگاه یکشنبه در نشست خبری حاکمیت بالینی که توسط روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در محل سالن مشارکت‌های مردمی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد اظهار داشت: کیفیت ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منطقه نسبت به سایر کشورها در جایگاه بسیار بالاتری قرار دارد و بر طبق اصول طرح حاکمیت بالینی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد در سطح کشور برتر شناخته شد.
وی ادامه داد: براساس اجرای طرح حاکمیت بالینی کشور بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، امدادی، شهید کامیاب و امام حسین(ع) در جشنواره حاکمیت بالینی کشور قائل به اخذ رتبه برتر در کشور شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتقای کیفیت خدمات درمانی را یکی از دغدغه‌های اصلی خدمتگزاران حوزه سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: حاکمیت بالینی در واقع یک چارچوبی است که در اجرای آن ارتقای کیفیت خدمات درمانی مدنظر است.
پیوندی با اشاره به الزام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای طرح حاکمیت بالینی در کشور در سال 88 گفت: این طرح در کشور با هدف ارتقای مستمر کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و در راستای پاسخ‌گویی به نیاز جامعه و ارتقای سطح خدمات‌رسانی در حوزه سلامت آغاز به کار کرد.
وی طرح حاکمیت بالینی به عنوان چارچوب کنترل‌کیفی بیمارستانی و ارائه خدمات پزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش جمعیت نسبت به دهه‌های اخیر و به تبع آن افزایش میان‌سالی و سالمندی و هم‌چنین نابرابری شاخص‌های سلامت در شهرها و روستاها و کمی کیفیت خدمات در آن‌ها سبب طرح حاکمیت بالینی به عنوان آخرین راهکار حل مشکل در نظام سلامت برای توسعه این بخش عنوان شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم‌چنین سطح نامناسب سواد سلامتی، کمی رضایت‌مندی از خدمات و کمی منابع مالی سلامت، نبود تناسب برنامه‌های سلامت موجود با گذر جمعیت و بهره‌مندی ناعادلانه از خدمات سلامت میان مردم در شهرها و مکان‌های مختلف نیز از دیگر مسائل مورد بررسی و توجه در این حوزه می‌باشند.
پیوندی گفت: کیفیت یک مقوله انتزاعی است که سنجش آن نیاز به ابزار خاص خود داشته و شاید بشر هیچ‌گاه به نقطه نهایی کیفیت دست پیدا نکند چرا که استانداردها روز به روز در حال تعالی است و نیاز به دریافت خدمات باکیفیت‌تر در حال افزایش است.
وی تأکید کرد: بر همین اساس نکته قابل اهمیت در زمینه حاکمیت بالینی حرکت در راستای بهبود شرایط خدمات بیمارستانی و درمانی است نه حرکت زاویه‌دار و یا در خلاف جهت مسیر آن است.
وی بیمارستان‌ها را در زمره یکی از پیچیده‌ترین مباحث بالینی دانست و عنوان کرد: خدمات پزشکی هم به لحاظ تنوع و هم به لحاظ حجم کاری دارای پیچیدگی‌هایی است که نمی‌توان کیفیت آن را به راحتی مورد سنجش قرار داد. 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح حاکمیت بالینی اظهار داشت: این طرح عملا یک نوع فرهنگ‌سازی محسوب شده و بدون در نظر گرفتن ردیف بودجه مشخص و مصوب در حال اجرا است.
پیوندی ادامه داد: در نگرش جدید به خدمات درمانی بیمارستانی و طرح حاکمیت بالینی به برخورد، شیوه و فرایندهای ارائه خدمات درمانی توجه ویژه می‌شود و برای تحقق آن باید از طریق آموزش مداوم و فرهنگ‌سازی مداوم اقدام کرد.
وی اظهار داشت: همان‌طور که کیفیت درمان و تجهیزات درمانی بالا می‌رود سطح توقع مردم نیز در راستای دریافت خدمات پزشکی بالاتر رفته و شکایات نیز از وضع موجود و درخواست برای افزایش دریافت خدمات افزایش می‌یابد و در این راستا نقش رسانه‌های جمعی و مطبوعات برای فرهنگ‌سازی پررنگ‌تر و حائز اهمیت است.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول