اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام دهه فجر

242 پروژه کشاورزی در همدان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 242 پروژه کشاورزی در ایام دهه فجر در همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

242 پروژه کشاورزی در همدان افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در همدان اظهار داشت: 242 پروژه مربوط به جهاد کشاورزی در ایام الله دهه فجر افتتاح می‌شود. تولید بیش از 4 میلیون و 800 هزار تن محصولات کشاورزی طی سال جاری در استان انجام گرفته و اجرای ماهانه 54 پروژه کشاورزی در سال جهاد اقتصادی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 242 پروژه افتتاحی در ایام‌الله دهه فجر زمینه اشتغال 701 نفر را فراهم کرده و اعتباری بالغ بر 198 میلیارد از محل اعتبارات عمرانی، تسهیلات بانکی و آورده متقاضی به آن اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: این پروژه‌ها شامل 202 پروژه آب و خاک، 13 پروژه تولیدات دامی، هفت پروژه تولیدات گیاهی، سه پروژه صنایع تبدیلی، 13 پروژه منابع‌طبیعی و آبخیزداری، دو پروژه تعاون روستایی و چهار پروژه عشایری است و در توزیع شهرستانی نیز اسدآباد با 75 پروژه بیشترین سهم از این پروژه‌ها را به خود اختصاص داده است.

رنجبرضرابی ادامه داد: همچنین شهرستان‌های همدان با 35 پروژه، رزن با 30 پروژه، فامنین 25 پروژه، ملایر 24 پروژه، نهاوند و بهار با 16 پروژه و تویسرکان نیز با شش پروژه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها مجموع پروژه‌های سازمان در سال جاری به 650 پروژه بالغ شده و بیان‌گر این واقعیت است که در سال جهاد اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان توانسته ماهانه 54 پروژه را به بهره‌برداری برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان اذعان کرد: با وجود تنش‌های خشکی سال جاری و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، تولیدات کشاورزی استان در حد مطلوبی قرار دارد و تولیدات کشاورزی در سال جاری به 4 میلیون و 800 هزار تن رسیده و این تولیدات شامل 3 میلیون و 600 هزار تن محصولات زراعی، 581 تن محصولات باغی و 600 هزار تن محصولات دامی است که در مجموع بیش از 2 هزار و 400 میلیارد تومان ارزش دارد.

وی اظهار داشت: در این حوزه طرح‌های خودکفایی گندم، پنبه و دانه‌های روغنی، افزایش تولید چغندرقند و طرح ذرت دانه‌ای و نباتات علوفه‌ای از محل اعتبارات ملی و طرح‌های افزایش تولید حبوبات، تولید سبزی و صیفی از محل اعتبارات استانی به صورت سالانه اجرا می‌شود.

رنجبرضرابی ادامه داد: در سال جاری اعتباری بالغ بر 490 میلیون تومان اعتبار ملی از خودکفایی گندم و 152 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار استانی در قالب طرح افزایش تولید حبوبات برای این حوزه مصوب شده که تاکنون 92 درصد از اعتبارات ملی و 51 درصد از اعتبارات استانی به این حوزه اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سطح باغات استان به مرز 70 هزار هکتار رسیده است که در سال جاری افزون بر 581 هزار تن محصول باغی شامل سیب، گلابی، آلبالو و گیلاس، هلو و شلیل، انگور، گردو، بادام و سایر محصولات از آن تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان افزود: همچنین سطح گلخانه‌های استان در حال حاضر 220 واحد گلخانه‌ای به میزان 71 هکتار است که سالانه افزون بر 25 هزار تن محصول شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه و سایر محصولات را تولید می‌کنند.

وی بیان داشت: در بخش حفظ نباتات نیز در حال حاضر 128 تشکل خصوصی با 412 نفر اشتغال در زمینه گیاه‌پزشکی در استان فعالیت می‌کنند و در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و 780 هزار هکتار عملیات مختلف مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در استان انجام شده که 7 هزار و 500 هکتار آن به صورت بیولوژیک بوده است.

رنجبرضرابی در پایان گفت: از 61 هزار نفر تعهد اشتغال استان، سهم سازمان در سال 90 تعداد 6 هزار و 650 شغل در 16 زیربخش بوده که در حال حاضر 6 هزار و 504 شغل ایجاد و 98 درصد از تعهدات سازمان محقق شده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول