اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه آزاد خوراسگان

ایده‌های نو در کشاورزی برای ششمین بار مطرح می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی ششمین همایش ملی ایده‌های نو در کشاورزی گفت: این همایش با تاکید بر مصرف بهینه منابع در اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود.

ایده‌های نو در کشاورزی برای ششمین بار مطرح می‌شود
شاهین اقبال سعید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این همایش از سال 1383 آغاز به کار کرد و در ابتدا به صورت منطقه‌ای برگزار شد اما از دوره پنجم این همایش به صورت ملی برگزار و از همه استان‌ها مقاله پذیرفت.

وی افزود: این همایش در 10 محور از جمله کشت گلخانه‌ای، ارتقاء سطح زیر کشت، کشاورزی پایدار، ماندگاری پس از برداشت محصولات کشاورزی، به‌نژادی گیاهان زراعی و باغی، تغذیه بهینه دام و طیور و آبزیان، بهینه‌سازی ژنتیکی دام و آبزیان برگزار می‌شود.

دبیر علمی ششمین همایش ملی ایده‌های نو در کشاورزی یادآور شد: مهم‌ترین هدف این همایش گردهمایی دانشجویان در یک مکان جهت تبادل افکار و مطرح کردن ایده‌های جدیدی است که می‌تواند در رشته‌های مختلف کاربردی باشد.

وی در ارتباط با هدف اصلی همایش تصریح کرد: همه همایش‌ها در نهایت آشنا کردن دانشجویان با نحوه نگارش مقاله است.

اقبال سعید با اشاره به همکاری تنگاتنگ این همایش با انجمن‌های موجود در این زمینه بیان داشت: در برگزاری این همایش انجمن‌هایی از جمله انجمن علوم دامی ایران، انجمن آبیاری و زه‌کشی ایران، انجمن علوم زراعتی و اصلاح نباتات ایران، انجمن علوم خاک ایران، انجمن علوم باغبانی ایران شرکت دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر انجمن‌های فوق مراکزی چون جهاد کشاورزی استان اصفهان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان و منطقه کشاورزی پردیس کرج و دانشگاه‌های مختلف با این دانشگاه همکاری کردند.

دبیر علمی ششمین همایش ملی ایده‌های نو در کشاورزی اضافه کرد: در این همایش سعی بر این است که ایده‌های برتر را تعیین و معرفی کنیم و در سازمان ثبت اختراعات کشور به ثبت رسانیم.

وی افزود: در این راستا ایده‌هایی که از مرحله ثبت گذشته‌اند به مراکز رشد در زمینه کشاورزی معرفی می‌شوند، ایده‌هایی نیز که از مرحله رشد گذشته‌اند به مراکز کارآفرینی در کشاورزی معرفی می‌شوند تا به مرحله تجاری‌سازی برسند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول