اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی همدان خبر داد

خرید توافقی 60 هزار تن محصول کشاورزی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: در 9 ماه سال جاری تشکل‌ها بیش از 60 هزار تن محصولات کشاورزی مختلف را به صورت توافقی از اعضا خریداری و به بازار عرضه کردند.

خرید توافقی 60 هزار تن محصول کشاورزی در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا عباسی عصر امروز  در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: بیش از 100 روستا با مشارکت تشکل‌های روستایی و نهادهای مردمی برنامه‌هایی را برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر گرفته‌اند.

به گفته وی در دهه مبارک فجر تعداد پنج پروژه در شهرستان‌های همدان، بهار، نهاوند و اسدآباد آماده کلنگ‌زنی و بهره‌برداری است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه عرضه محصولات کشاورزی، احداث انبارهای چندمنظوره نگهداری محصولات کشاورزی، احداث مجتمع بزرگ انباری اتحادیه تعاون روستایی و... است که با اختصاص 227 میلیون تومان برای 32 نفر اشتغالزایی می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توانمندسازی تشکل‌ها پرداخت و ابراز کرد: در راستای ارتقای آگاهی‌های مدیران بخش کشاورزی و ارائه آموزش‌های لازم به آنان،‌ نیازسنجی‌ها صورت گرفته و در همین راستا آموزش‌های نوین و روزآمد داده شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: دوره مدیریتی برای بازاریابی محصولات، شیوه‌های صادرات، آشنایی با مشارکت در برنامه‌های بورس، معاملات مجازی و سامانه‌های خرید و فروش محصولات کشاورزی از جمله این موارد به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته برای رفع و رجوع مشکلات تعاونی‌ها افزود: در همین راستا 26 تعاونی در استان که احساس می‌شد دارای مشکلاتی باشند مورد بررسی قرار گرفتند و تصمیمات لازم برای آنها گرفته شد.

مدیر تعاون روستایی همدان در تشریح این مطلب گفت: از این تعداد شش مورد منجر به انحلال شده و بقیه نیز ادغام و یا احیا شدند.

وی با بیان اینکه نگاه مثبتی در کشور نسبت به تشکل‌ها وجود ندارد، افزود: در این زمینه نیاز به کار قوی‌تری وجود دارد که در همین راستا سعی ما بر ایجاد رضایتمندی در بین اعضا بوده تا بتوانند کارکردها و وظایف خود را  به بهترین نحو اجرایی کنند.

عباسی گفت: بیش از 137 مورد از تشکل‌های زیر پوشش که نسبت به ارائه ترازنامه اقدام کرده‌اند حسابرسی سالانه شدند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 234 مورد در این راستا محقق شود.

وی با بیان اینکه قبلاً حسابرسی سالانه نیروهای ناظر ما را مشغول به کار می‌کرد، افزود: امسال این کار به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر حوزه حسابرسی عملیاتی افزایش یافته است، ابراز کرد: بررسی مسائل و مشکلات شرکت از همان ابتدای کار به صورت موردی انجام و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در 9 ماه سال جاری تشکل‌ها موفق شدند بیش از 60 هزار تن محصولات کشاورزی مختلف را به صورت توافقی از اعضا خریداری و به بازار عرضه کنند.

عباسی افزود: این میزان محصول کشاورزی شامل 55 نوع است که در سال گذشته 22 قلم با عملکرد سالیانه 47 هزار تن در 12 ماه را شامل شده بود.

وی تصریح کرد: تشکل‌ها میزان 2 هزار و 31 تن انواع بذر را در سال زراعی جاری تحویل کشاورزان و بهره‌برداران استان داده‌اند.

مدیر تعاون روستایی استان همدان خاطرنشان کرد: در زمان مبارزه با آفات نیز بیش از 116 تن انواع سموم کشاورزی تحویل بهره‌برداران داده شد.

به گفته وی میزان 60 هزار تن انواع کود نیز تحویل کشاورزان استان داده شده که توجه به این مهم امری لازم و ضروری است.

عباسی تأکید کرد: بیش از 38 هزار و 930 تن انواع نهاده‌های دامی توسط تشکل‌های دامی مرتبط به به کشاورزان تحویل داده شده است.

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: در 9 ماه امسال بیش از 191 میلیون لیتر انواع مواد سوختی در سطح روستاهای استان توزیع شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه 260 تشکل فراگیر کشاورزی در استان فعالیت دارند، تأکید کرد: 299 هزار نفر در سطح استان عضو این تشکلها هستند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول