اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی صندوق توسعه ملی محقق شد

اختصاص بیش از 4 میلیارد تومان به کشاورزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از اختصاص 4 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی این استان خبر داد.

اختصاص بیش از 4 میلیارد تومان به کشاورزی خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع کشاورزان استان با اشاره به اختصاص 9 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات در قالب هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی استان به صورت قرض‌الحسنه در سال‌جاری، اظهار داشت: از این مبلغ تاکنون 3 میلیارد و 900 میلیون تومان در قالب 654 فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار در سرفصل‌های مختلفی در استان هزینه می‌شود، ادامه داد: تسهیلات بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها، بهینه‌سازی مصرف سوخت در گاوداری‌ها، تأمین تلیسه برای افزایش بهره‌وری یا میزان شیر تولیدی، بهینه‌سازی برای دام سبک، بهینه‌سازی موتور پمپ‌های چاه‌های کشاورزی، کشاورزی حفاظتی و تسهیلات خرید سوخت را از جمله سرفصل‌های هزینه‌کرد تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها دانست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این میزان تسهیلات ابلاغی در قالب هدفمندی یارانه‌ها 14 میلیارد تومان باقی مانده است، اذعان داشت: مابقی اعتبار مانده تا سقف 9 میلیارد و 800 میلیون تومان تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری در قالب پروژه‌های تعیین شده به هزینه برسد.

هادربادی از برگزاری 43 جلسه برای هماهنگی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: اثرات و نتایج این جلسات در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی مستند می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک این مجموعه در سال‌جاری با رشد خوبی رو به‌ رو بوده است، تصریح کرد: در سال‌جاری این مبلغ 39 میلیارد و 700 میلیون تومان ابلاغ شده که این میزان به منظور اجرای 385 پروژه جهاد کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده در استان، تصریح کرد: در این راستا در سال‌جاری 59 پروژه کشاورزی با اشتغال‌زایی 124 نفر و با اعتبار 2 میلیارد تومان به تصویب رسیده است.

هادربادی ادامه داد: امید است این رقم تا پایان سال‌جاری افزایش پیدا کند.

*امکان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در غالب ریالی

وی با اشاره به اعتبارات صندوق توسعه ملی افزود: با پیگیری‌هایی که از سوی وزارت جهادکشاورزی انجام شده بخش کشاورزی می‌تواند از اعتبارات صندوق توسعه ملی در غالب ریالی استفاده کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون 16 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی به استان اختصاص پیدا کرده است، اظهار داشت: از محل این صندوق تاکنون 4 میلیارد و 200 میلیون تومان به سازمان اختصاص یافته است.

هادربادی اعتبارات صندوق توسعه ملی را در غالب پروژه‌های آب و خاک، صنایع کشاورزی، تولیدات گیاهی و دامی، شیلات و آبزیان و تعاون روستایی دانست.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته در بحث سرمایه در گردش گندم و جو یادآور شد: از این طریق 11 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته و بهره‌برداران واجد شرایط به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول