اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیته اشتغال قلعه‌گنج صورت گرفت

تصویب 250 طرح کشاورزی دامی ویژه اشتغال جوانان

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: 250 طرح کشاورزی دامی ویژه اشتغال مولد جوانان شهرستان قلعه‌گنج در کمیته اقتصاد و اشتغال این شهرستان به تصویب رسید.

تصویب 250 طرح کشاورزی دامی ویژه اشتغال جوانان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان حسن مرادی بعد از ظهر امروز در کمیته اقتصاد و اشتغال شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: 200 واحد پرورش بوقلمون در بخش مرکزی و چاه‌دادخدا با اعتبار بیش از 8 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان به صورت کار مشترک میان اداره جهاد کشاورزی و این کمیته اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح که به صورت آزمایشی با 50 رأس جوجه بوقلمون در راستای ایجاد اشتغال مولد و کارآفرینی انجام می‌شود، 30 واحد در بخش چاه‌دادخدا، 100 واحد در مرکزی و 70 واحد در اختیار اداره جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد.

مرادی تصریح کرد: با هماهنگی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیته امداد و اداره جهاد کشاورزی برای خرید جوجه بوقلمون تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار جوانان جویای کار قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات فقط ویژه شهرستان قلعه‌گنج است، ابراز داشت: شناسایی این افراد بر عهده دهیاران، بخشداری‌ها و کمیته امداد شهرستان است.

مرادی کار ساخت اولیه جایگاه و کاشت یونجه را از اقدامات متقاضی دانست و بیان داشت: اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان باید برای شناخت و آموزش متقاضیان در زمینه بیماری‌های مشترک و ویژه بوقلمون آگاه‌سازی لازم را انجام دهد.

وی عنوان کرد: تسهیلات اعطایی به مبلغ 20 میلیون ریال به صورت تقسیط با توجه به روند در پیشرفت کار در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

مرادی گفت: همچنین برای ایجاد 50 استخر یک هکتاری 2.5 میلیارد ریال از اعتبارات ستاد توسعه جنوب کرمان به جهاد کشاورزی اختصاص داده می‌شود.

وی اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود، پس از اجرای این طرح‌ها برای بیش از 150 نفر به صورت مستقیم و 750 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول