اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مهریز خبر داد

افتتاح 47 طرح در مهریز

خبرگزاری فارس: فرماندار از بهره‌برداری 47 طرح در دهه مبارک فجر خبر داد.

افتتاح 47 طرح در مهریز
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مهدی کیانی‌مقدم صبح امروز در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ انقلاب در آموزشگاه ملاحسینی مهریز، انقلاب اسلامی را متأثر از قیام عاشورا دانست و اظهار داشت: هدف و انگیزه مردم ایران از انقلاب اسلامى، نابودى ظلم، استبداد و استکبار و برپایى حکومت عدل الهى و اجراى احکام اسلامى به عنوان «معروف» و جلوگیرى از وابستگى به اجانب و بیگانگان به عنوان «منکر» بود، اینها همان انگیزه و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود.

کیانی‌مقدم تصریح کرد: وجود رهبرى حسین‏گونه هم‌چون امام خمینى(ره)، یکى از مهم‏ترین تأثیرات نهضت عاشورا در پیدایش انقلاب اسلامى بود و مردم ایران، صلابت، شهامت، شجاعت، قاطعیت، سازش ناپذیرى و روح حماسى حضرت امام حسین(ع) را در شخصیت امام خمینى(ره) متجلى مى‏دیدند و شرایطى که امام حسین(ع) براى رهبر و حاکم جامعه اسلامى توصیف مى‏کرد را در او مى‏یافتند.

وی با مقایسه دو انقلاب بزرگ‌ قیام عاشورا و انقلاب اسلامی ایران از یک سو و انقلاب کبیر فرانسه و روسیه از سوی دیگر، عنوان کرد: با این مقایسه به این نتیجه می‌رسیم که در انقلاب‌های کبیر فرانسه و روسیه فلسفه وجودی آنها بر اصل توجه صرف به ابعاد مادی انسان است‌، در حالی که قیام عاشورا و انقلاب اسلامی ایران از مکتب اسلام روح گرفته و به دو اصل خداپرستی و حیات اسلام تکیه می‌زند، هدف استقرار حکومت اسلامی جایگزینی ارزش‌های دینی و الهی به جای سایر ارزش‌ها بوده است.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین امتیازی که انقلاب شکوهمند اسلامی داشته تغییر و تحول نفسانی در ملت بوده است و این تغییر و تحول نفسانی بزرگ‌ترین ضربات را بر ابرقدرت‌ها وارد کرد.

کیانی‌مقدم با تاکید بر حضور در راهپیمایی 22 بهمن افزود: تمام تلاش دشمنان اسلام کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در راهپیمایی بزرگ و عظیم 22 بهمن است که به طور قطع با حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی شاهد شکست خوردن تمام توطئه های دشمن خواهیم بود، در دهه فجر باید بار دیگر آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل گرامی داشته شده و با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرد.

کیانی‌‌مقدم اظهار داشت: دهه فجر امسال در مقایسه با سال‌های گذشته انقلاب اسلامی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که می‌توان از آن به عنوان تمرینی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یاد کرد.

فرماندار مهریز هم‌چنین از بهره‌برداری از 47 طرح در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: در طول دهه فجر امسال 47 طرح در سطح مهریز با اعتبار بیش از100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول