اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری فرمانداری کرمان

زمین اختصاصی فوتبال نابینایان کرمان احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: زمین چمن اختصاصی و استاندارد ویژه اجرای تمرینات و برگزاری مسابقات تیم فوتبال نابینایان استان کرمان با کمک 350 میلیون ریالی فرمانداری کرمان احداث می‌شود.

زمین اختصاصی فوتبال نابینایان کرمان احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی فرماندار کرمان بعد از ظهر امروز در بازدید از روند تمرینات تیم فوتبال نابینایان و دیدار با ورزشکاران فوتبالیست نابینا اظهار داشت: طی سال‌های گذشته ثابت شده که هر کجا از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی معلولان در کرمان حمایت شده، ایشان توانسته‌اند افتخارات فراوانی را در عرصه‌های ورزشی ملی‌، جهانی و بین‌المللی کسب کنند. 

وی با اشاره به توان و استعداد بالای معلول در رشته‌های ورزشی خاطر‌نشان کرد‌: دولتمردان و متولیان امور‌ استان خود را موظف به حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی معلولان به ویژه نابینایان بدانند.

سعیدی‌ با تقدیر از فعالیت‌های اثر‌بخش و حمایت‌های مستمر اداره کل بهزیستی استان کرمان از ورزش معلولان خاصه نابینایان بیان کرد: هرچند زمان اندکی از انجام تغییرات در هیئت ورزشی نابینایان می‌گذرد، اما در همین مدت نیز شاهد تحولات چشمگیری به ویژه در زمینه انجام منظم تمرینات‌، ساماندهی تیم‌ها‌، حمایت از ورزشکاران‌، تجهیز تیم‌ها و ... هستیم که امیدواریم این روند پررنگ‌تر از امروز ادامه یابد.

فرماندار کرمان با آگاهی از غیر‌ استاندارد بودن زمین چمن محل تمرین تیم فوتبال نابینایان گفت‌: برای کمک به ساخت چمن مصنوعی استاندارد ویژه این تیم مبلغ 350 میلیون ریال از محل اعتبارات‌ در اختیار فرمانداری به این امر اختصاص می‌دهیم.

حدادیان رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان به ارائه گزارشی از وضعیت این هیئت ورزشی پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد 450 ورزشکار در قالب 20 تیم ورزشی در 9 رشته گلبال‌، دو و میدانی‌، شنا‌، شطرنج‌، پاورلیفتینگ‌، فوتبال پنج نفره 1B، فوتبال پنج نفر 3B و 2B، دوچرخه‌‌سواری دو نفره و ورزش‌های همگانی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این رشته حدود دو سال است که در ایران دایر شده و تیم فوتبال نابینایان کرمان جزو تیم‌های مطرح و آینده‌دار کشور است.

حدادیان تصریح کرد: تاکنون سه نفر از فوتبالیست‌های نابینای کرمان به دفعات برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان جمهوری اسلامی ایران دعوت شده‌اند.

وی نبود زمین استاندارد برای انجام تمرینات را عمده‌ترین مشکل هیئت و فوتبالیست‌های نابینا عنوان و خاطرنشان کرد: از آنجا که این ورزشکاران باید مسیر‌یابی توپ و محل قرار گرفتن هم تیمی‌های خود را از طریق گوش تشخیص دهند، باید فعالیت‌های تمرینی و مسابقات در محل کاملا خلوت و ساکت انجام گیرد به دلیل نداشتن زمین استاندارد و ایمن ناچارا تمرینات در زمین چمن یکی از پارک‌های شهر کرمان که به هیچ‌وجه مناسب این ورزش نیست، انجام می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول