اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری محقق شد

اختصاص 700 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان نهبندان از اختصاص مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار برای زمین چمن مصنوعی این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

اختصاص 700 میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی نهبندان
داوود شرفی امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: شهرستان نهبندان در زمینه ورزش دارای جوانانی با استعداد در تمامی رشته‌های ورزشی است و تاکنون امکانات و فضاهای ورزشی خوبی در این شهرستان برای ورزش جوانان فراهم شده است.
هم‌چنین جوانان ورزش دوست و ورزشکار این شهرستان توانستند در مسابقات استانی و شهرستانی افتخارات زیادی را برای نهبندان کسب کنند.
 
* فارس: از فعالیت‌های این اداره در سال‌جاری بگویید؟
شرفی: در سال جاری اداره ورزش و امور جوانان شهرستان توانسته بیش از 45 برنامه و فعالیت ورزشی را در نهبندان انجام دهد که فعالیت‌هایی از قبیل برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، کلاس و دوره‌های آموزشی از اهم آنها به شمار می‌رود.
هم‌چنین این اداره در مناسبت‌های مختلف و در ایام‌الله‌ها با همکاری سایر ادارات شهرستان برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی از جمله مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، کلاس و دوره‌های آموزشی و پیاده‌روی‌های عمومی را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.
 
*فارس: تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان چند نفر هستند؟
شرفی: تاکنون بیش از یک ‌هزار و 44 نفر از ورزشکاران شهرستان بیمه شده‌اند که بالغ بر 850 نفر ورزشکار روستایی و شهری در سال‌جاری نیز بیمه شدند.
 
*فارس: تعداد هیئت‌های ورزشی شهرستان چقدر است؟
شرفی: در حال حاضر تعداد 28 هیئت ورزشی در نهبندان فعالیت دارند که از این تعداد 18 هیئت فعال و مابقی نیمه‌فعال هستند.
هم‌چنین از هیئت‌های فعال این شهرستان می‌توان به هیئت‌هایی نظیر فوتسال، کشتی، کونگ‌فو، والیبال، کاراته، پرورش اندام، تکواندو، جودو و بدمینتون اشاره کرد.
 
*فارس: اعتبارات اختصاصی برای هیئت‌های ورزشی در سال گذشته چه مقدار بود؟
شرفی: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 26 میلیون و 500 هزار تومان به هیئت‌های ورزشی نهبندان اختصاص یافت.
از این میزان اعتبار مبلغ 2 میلیون و 350 هزار تومان به منظور هیئت‌های ورزشی بخش شوسف اختصاص داده شد.
اختصاص اعتبار به هیئت‌های ورزشی بر پایه و اساس تعداد بیمه‌شدگان ورزشی، میزان فعالیت‌های ورزشی، کسب مقام‌ استانی و کشوری و ارائه گزارش عملکرد است.
 
*فارس: اهم مشکلات پیش‌روی هیئت‌های ورزشی نهبندان چیست؟
شرفی: بسترها و زیرساخت‌های هیئت‌های ورزشی در شهرستان نهبندان فراهم شده ولی با توجه به این مهم، مشارکت مردمی و استقبال جوانان ورزشکار شهرستان کم‌رنگ ارزیابی می‌شود.
مشارکت نداشتن بیشتر ادارات شهرستان در امور ورزشی، خصوصی‌سازی اماکن ورزشی و کمبود اعتبارات کافی نیز از جمله مشکلات و موانع پیش‌روی هیئت‌های ورزشی نهبندان به شمار می‌رود.
 
*فارس: تعداد مربیان ورزشی نهبندان چقدر است؟
شرفی: در حال حاضر این شهرستان از وجود 39 مربی ورزشی بهره‌مند است که از این تعداد 19 نفر مرد و 20 نفر زن هستند، هم‌چنین این شهرستان دارای 4 ناجی غریق مرد و زن است.
نهبندان دارای 37 داور ورزشی است که 21 نفر آنها مرد و 16 نفر دیگر را داوران زن تشکیل می‌دهند.
 
*فارس: سرانجام پروژه چمن مصنوعی نهبندان به کجا رسید؟
شرفی: در سال‌جاری مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه زمین چمن مصنوعی نهبندان به این اداره اختصاص یافت.
اعتبارات تأمین شده برای این طرح از محل اعتبارات طرح توسعه نهبندان است و این زمین چمن مصنوعی به اندازه یک زمین چمن طبیعی در مساحت 10 هزار مترمربع ساخته می‌شود.
 
*فارس: این اداره چه تعداد پروژه در دست اجرا دارد؟
شرفی: اداره ورزش و امور جوانان شهرستان هم‌اکنون تعداد پنج پروژه را در دست اقدام دارد که برخی از این پروژه‌ها تا پیشرفت فیزیکی 95 درصد رسیده‌اند.
عملیات ساخت سالن ورزشی خوانشرف با زیربنای 900 مترمربع و اعتبار 360 میلیون تومان هم‌اکنون به بیش از 95 درصد فیزیکی رسیده و فقط کف‌پوش آن باقی‌مانده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
سالن ورزشی بانوان نهبندان (طرح 047 سیگار) نیز هم‌اکنون بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز سوم آن با اعتبار 200 میلیون تومان به مناقصه رفته است.
تعویض کف‌پوش مجموعه ورزشی شهید غازی شهرستان با اعتبار 17 میلیون تومان نیز انجام می‌شود.
عملیات اجرایی مجموعه چمن مصنوعی شهرستان هم با اعتبار 700 میلیون تومان از محل طرح توسعه نهبندان نیز امسال صورت می‌پذیرد.
 
*فارس: اعتبارات تملک این اداره در سال‌جاری به چه میزان است؟
شرفی: در سال‌جاری از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های استان برای این اداره مبلغ 400 میلیون تومان اعتبار مصوب شده است که این اعتبارات برای طرح‌های نیمه‌تمام شهرستان هزینه می‌شود.
هم‌چنین در سال گذشته اعتبار مصوب این اداره از محل اعتبارات تملک 166 میلیون و 700 هزار تومان بوده که از این میزان 116 میلیون تومان اختصاص، جذب و در راستای طرح‌های ورزشی  نهبندان هزینه شده است.
از طرفی طبق درخواست‌های مردم به ویژه جوانان ورزشکار و ورزش‌ دوست روستاها به این اداره در روستاهای میغان، بندان و اسدآباد پیشنهاد ایجاد سالن ورزشی سرپوشیده شده که برای ساخت هر سالن ورزشی مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
 
*فارس: نهبندان هم‌اکنون چه تعداد فضای ورزشی دارد؟
شرفی: این اداره در حال حاضر چهار سالن سرپوشیده، یک زمین ورزشی روباز و یک فضای سرپوشیده نیمه‌تمام در شهر نهبندان و یک سالن ورزشی سرپوشیده در شهر شوسف دارد.
هم‌چنین ورزشکاران شهرستان از چهار سالن ورزشی سرپوشیده روستایی، پنج زمین فوتبال خاکی روستایی و 60 زمین خاکی والیبال روستایی برای انجام فعالیت‌های ورزشی خویش استفاده می‌کنند.
 
*فارس: در ارتباط با ورزش روستایی و عشایری شهرستان بگویید؟
شرفی: این نهاد برای ارائه خدمات و امکانات ورزشی به مناطق روستایی و عشایری مکاتبات و نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده تا روستاها در قبال معرفی نماینده ورزشی و تعداد ورزشکاران بیمه شده خویش از این اداره تجهیزات و امکانات ورزشی دریافت کنند که تاکنون استقبال چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.
هم‌اکنون نیز اداره ورزش و امور جوانان نهبندان تعداد 10 خانه ورزش روستایی را در حال تجهیز دارد که به منظور تجهیز هر کدام از این خانه‌های ورزش روستایی مبلغ 300 هزار تومان اعتبار هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول