اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول بیماری‌های مرکز بهداشت زنجان خبر داد

برگزاری کلاس‌های آموزشی سرطان در 38 مرکز بهداشتی زنجان

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بیماری‌های مرکز بهداشت زنجان از برگزاری کلاس‌های آموزشی در 38 مرکز بهداشتی شهری و روستایی شهرستان زنجان برای مبارزه با بیماری سرطان خبر داد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی سرطان در 38 مرکز بهداشتی زنجان

عفت پرتویی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه مسابقات نقاشی در مدارس شهرستان زنجان با موضوع سرطان و دخانیات طی هفته مبارزه با سرطان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این اقدام در راستای آگاهی بخشی به دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رابطین مراکز بهداشتی شهری و همچنین بهورزان مراکز بهداشتی روستایی خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزشی پیشگیری و شناسایی زودرس سرطان در مدارس راهنمایی و دبیرستان شهرستان زنجان نیز برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های مرکز بهداشت زنجان تصریح کرد: تعداد زیادی تراکت و بروشور و پوستر هشدار دهنده درباره بیماری سرطان نیز تهیه شده است که در بین مراکز بهداشتی شهرستان زنجان توزیع می‌شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی از معاینه رایگان سینه بانوان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی شهرستان زنجان طی هفته مبارزه با سرطان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای شناسایی زودرس بیماری سرطان سینه و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

پرتویی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره تعداد مراکز بهداشتی شهرستان زنجان تصریح کرد: شهر زنجان 15 مرکز بهداشتی درمانی دارد که اگر پایگاه‌های امداد و نجات را به آنها اضافه شود در مجموع به 21 مرکز می‌رسد.

وی تعداد مراکز بهداشتی روستایی شهرستان زنجان را 17 مرکز اعلام کرد و افزود: شهرستان زنجان در مجموع 38 مرکز بهداشتی درمانی دارد، که در همه این مراکز کلاس‌های آموزشی به مناسبت هفته مبارزه با سرطان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول