اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت محیط سیستان‌ و بلوچستان خبر داد

وجود 40 عنصر سرطان‌زا در دود سیگار

خبرگزاری فارس: رئیس گروه تخصصی بهداشت محیط سیستان ‌و بلوچستان گفت: در دود سیگار 40 عنصر سرطان‌زا وجود دارد که ابتلا به سرطان ریه را در افراد سیگاری 22 برابر افزایش می‌دهد.

وجود 40 عنصر سرطان‌زا در دود سیگار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان، احمد بامری اظهار داشت: به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان، مراسم نمادین دفن سیگار در شهرستان زاهدان با حضور دانش‌آموزان مدرسه شهید رجایی برگزار شد.

وی با اشاره به مضرات سیگار و دخانیات افزود: در دود سیگار بیش از 40 عنصر سرطان‌زا وجود دارد که ابتلا به سرطان به ویژه سرطان ریه در افراد سیگاری را 22 برابر افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، مشکلات باروری، سقط جنین و زخم معده از دیگر عوارض ناشی از استعمال سیگار است به طوری که در هر شش ثانیه یک نفر به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس گروه تخصصی بهداشت محیط  سیستان ‌و بلوچستان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سال 81 چند کلینیک ترک اعتیاد و دخانیات را در مراکز بهداشتی درمانی زاهدان راه‌اندازی کرده که با استفاده از آخرین روش‌های مشاوره و آموزش و در اختیار گذاشتن جایگزین‌های نیکوتین‌دار از جمله آدامس و برچسب نیکوتین به ترک سیگار افراد سیگاری کمک شایانی کرده است.

وی  با بیان اینکه از هشتم تا 15 بهمن ‌ماه به عنوان هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده، افزود: در این مراسم دانش‌آموزان با اهدای گل به افراد سیگاری از آنان خواستند تا برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان سیگار را ترک کنند.

انتهای پیام/صا30/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول