اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن تاریخ خبر داد

برگزاری کنگره تاریخ‌دانان ایران در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ملی تاریخ ایران گفت: کنگره تاریخ‌دانان ایران در تابستان سال آینده در همدان برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره تاریخ‌دانان ایران در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌محمد ولوی ظهر امروز در حاشیه افتتاح انجمن ملی تاریخ شعبه کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنگره تاریخ‌دانان ایران در تابستان سال آینده به مدت سه روز و با برنامه‌های جنبی در همدان برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: سمینار آموزش و پ‍ژوهش تاریخ ایران به منظور بررسی آسیب‌ها و راهکارهای این حوزه در سال گذشته برگزار شد که استقبال مطلوبی از آن صورت گرفت.

ولوی با بیان اینکه‌ مجموعه مقالات این همایش چاپ و منتشر شده است،‌ عنوان کرد: به منظور تحول در متون درسی تاریخ در مقاطع دانشگاه و پایین‌تر ‌جای کار بسیاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کار در عرصه تحول در متون درسی تاریخ در مقاطع مختلف تحصیلی زمان‌بر و نیاز به مطالعه،‌ پژوهش و تحقیق دارد.

ولوی به تاسیس انجمن ملی تاریخ کشور در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: این انجمن در حوزه‌های مختلفی از جمله پژوهشی،‌ تحقیقاتی، سفرهای علمی، ‌روابط بین‌الملل و چاپ مجلات علمی و پژوهشی فعالیت می‌کند.

وی بیان داشت: تاکنون چهار شماره مجله پژوهشی انجمن ملی تاریخ کشور چاپ شده است که شماره پنجم آن نیز به زودی منتشر می‌شود.

ولوی به راه اندازی سایت انجمن ملی تاریخ کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه روابط بین الملل نیز اعضای این انجمن سفری به هند به منظور برگزاری و حضور در کنگره ملی تاریخ هند انجام دادند.

وی تصریح کرد: ارتباط با کشورهای مختلف منطقه در ارتقای رشته تاریخ و اطلاع از آخرین تحولات رخ داده در این حوزه از مهم‌ترین اهداف سفرهای علمی به خارج از کشور است.

ولوی با بیان اینکه اعضای انجمن ملی تاریخ کشور در سه دسته اعضای حقیقی،‌ حقوقی و افتخاری دسته‌بندی می‌شوند، اظهار داشت: اعضای حقیقی این انجمن در دو دسته پیوسته و وابسته تقسیم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای پیوسته این انجمن 170 نفر از استادان دانشگاه و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای این رشته هستند.

ولوی اعضای حقوقی انجمن ایرانی تاریخ کشور را شامل موسسه‌ها و پژوهشکده‌ها دانست و گفت: در حال حاضر پژوهشکده‌های تاریخ اسلام و سازمان اسناد و کتابخانه ملی از اعضای حقوقی این انجمن هستند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول