اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ملی تاریخ:

اتحادیه انجمن‌های منطقه‌ای تاریخ راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ملی تاریخ کشور گفت: اتحادیه انجمن‌های منطقه‌ای تاریخ با حضور کشورهایی چون ایران، ارمنستان، عراق، تاجیکستان، هند، ترکیه و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود.

اتحادیه انجمن‌های منطقه‌ای تاریخ راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان علی‌محمد ولوی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح شعبه این انجمن در کرمان اظهار داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همکاری مطلوبی را با انجمن ملی تاریخ کشور دارد.

ولوی از انعقاد تفاهمنامه انجمن ملی تاریخ کشور با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در عرصه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خبر داد و بیان داشت: دبیرخانه انجمن مذکور در این سازمان دایر شده است.

وی با اشاره به اینکه نبود انجمن تاریخ در ایران به رشته تاریخ لطمه زده بود، افزود: انجمن ملی تاریخ کشور از سه سال گذشته راه‌اندازی شد و تاکنون دو دوره انتخابات هیئت مدیره برگزار شده است.

ولوی عنوان کرد: این انجمن در سه فعالیت خود منشا اثر بوده و در زمینه علمی و پژوهشی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی از راه‌اندازی مجله علمی پژوهشی تاریخ خبر داد و بیان داشت: برگزاری سفرهای علمی داخلی و خارجی، سمینارهای تخصصی آسیب‌شناسی آموزشی و پژوهشی تاریخ در ایران از دیگر فعالیت‌های انجمن تاریخ ایران است.

ولوی تصریح کرد: انجمن ملی تاریخ کشور در ساختار نظام آموزشی تاریخ ورود کرده و آسیب‌هایی نیز در این زمینه شناسایی شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به نظر می‌رسد با حذف کنکور اقبال به رشته‌هایی مانند تاریخ به میزان حداقلی کاهش می‌یابد.

ولوی از همکاری پژوهشکده تاریخ اسلام و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با انجمن ملی تاریخ خبر داد و خاطرنشان کرد: 170 عضو پیوسته با این انجمن همکاری دارند.

وی گفت: اتحادیه انجمن‌های منطقه‌ای تاریخ با حضور کشورهایی چون ایران، ارمنستان، عراق، تاجیکستان، هند، ترکیه و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم با ذخایر فرهنگی ایران در کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنیم.

ابراز داشت: تاکنون شعبه‌های انجمن ملی تاریخ در اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه، خرم‌آباد، زنجان و اراک راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول