اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

جهان غرب پوچی را در آینده تاریخ خواهد دید

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جهان آینده برای دنیای غرب جهانی با شرایط کنونی نیست، گفت: غربی‌ها خیلی خوش‌بین باشند، پوچی را در آینده تاریخ مشاهده می‌کنند.

جهان غرب پوچی را در آینده تاریخ خواهد دید
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم، چهارمین دوره مسابقات اذان و سومین دوره مسابقات ابتهال کشور اظهار داشت: آینده جهان برای دنیای غرب هم‌چون وضعیت موجود نیست و تغییرات گسترده‌ای می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در متن دو قطب و نظام فارغ از معنویت شکل گرفت، افزود: در آن سال‌ها کسی پیش‌بینی نمی‌کرد انقلاب اسلامی ایران ظهور، بروز و حدوث پیدا کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از فروپاشی نظام مارکسیسم می‌گذرد، تصریح کرد: آنچه امروز در آمریکا با عنوان جنبش وال‌استریت از آن یاد می‌شود، نشان از این دارد که نظام سرمایه‌داری غرب نیز نتوانسته به گونه‌ای که شایسته تعالی انسان است، طی مسیر کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب در داخل کشور و کشورهای اسلامی نگاه ارزشمند قرآنی و دینی را می‌بینیم، بیان داشت: در دنیای امروز بسیاری از مناسبات کشورهای جهان بر پایه دین شکل می‌گیرد.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه الهام‌های انقلاب اسلامی و نظام سیاسی ایران در کشورهای اسلامی خاورمیانه قابل مشاهده است، اضافه کرد: باور حرکت‌ها و قیام‌های مردمی در کشورهای اسلامی برای افرادی که در نظام‌های سیاسی به مطالعه می‌پردازند، کار دشواری بود.

وی با اشاره به اینکه جهان آینده برای دنیای غرب جهانی با شرایط موجود و کنونی نیست، ادامه داد: غربی‌ها خیلی خوش‌بین باشند، پوچی را در آینده تاریخ مشاهده می‌کنند.

استاندار اصفهان در ادامه صحبت‌های خود ظرفیت‌های اصفهان را در عرصه‌های فرهنگی و فکری مطلوب دانست و گفت: این ظرفیت‌ها در عمق تاریخ ریشه دارد و تفکر شیعی سبب شده تا مقطعی فرهنگی در اصفهان شکل بگیرد.

وی وجود مراکز علمی، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مهدهای قرآنی و جمع قابل توجهی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم در اصفهان را زمینه‌ای برای دست‌یابی به آینده بهتر و معنوی‌تر عنوان کرد.

ذاکر اصفهانی اضافه کرد: فعالیت‌های قرآنی و دینی و همچنین مساعدت‌هایی که سال گذشته در اصفهان در این زمینه صورت گرفت، قابل توجه است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول