اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس انجمن تاریخ

انجمن ملی تاریخ در کرمان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس انجمن تاریخ پیش از ظهر امروز شعبه انجمن ملی تاریخ کشور در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق در کرمان راه‌اندازی شد.

انجمن ملی تاریخ در کرمان راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسئول اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌شرق «کرمان» پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح شعبه انجمن ملی تاریخ کشور در کرمان اظهار داشت: این سازمان موسسه‌ای علمی، ‌پژوهشی و خدماتی به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و رئیس جمهوری رئیس هئیت امناست.

سعید شاهرخی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی خدماتی را در زمینه‌های اسنادی، کتابی و پژوهشی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در حوزه اسناد جمع‌آوری، حفظ و اطلاع‌رسانی اسناد انجام شود.

وی ابراز داشت: اسناد مکتوب سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دو بخش مردمی و دولتی و در قالب‌های دیداری و شنیداری و تاریخ شفاهی است.

شاهرخی تصریح کرد: در زمینه اسناد مکتوب تاریخ شفاهی ساماندهی مفاخر و مشاهیر و شناسنامه دار کردن آنها با انجام مصاحبه‌ها و معرفی این افراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: جمع‌آوری، حفظ و نگهداری نسخ خطی با خرید، اهدا، وقف و امانی انجام می‌شود و کتاب‌های مرجع با اولویت علم تاریخ و نگهداری و ارائه آن به محققان انجام می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در استان کرمان اولویت جمع‌آوری منابع به موضوع‌های منطقه‌شناسی و کرمان‌شناسی داده شده و محوریت کتاب ها با دانش تاریخ است.

وی پیشرفت سازمان مذکور را با ارتباط با واحدهای پژوهشی امکانپذیر دانست و گفت: در سال جاری 50 طرح اولویت‌دار پژوهشی در دستور کار سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق «کرمان» قرار گرفت و تعدادی از این طرح‌ها نیز متولی پیدا کردند.

شاهرخی به دارایی‌های منابع سندی و پیشینه تاریخی غنی و پربار استان کرمان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این امر استان کرمان جزو اولویت‌های راه‌اندازی مرکز اسناد در کشور به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، همزمان با راه‌اندازی شعبه انجمن ملی تاریخ کشور در کرمان نخستین نشست تخصصی تاریخ استان کرمان با حضور استادان دانشگاه و سرگروه‌های تاریخ استان کرمان و اعضای دبیرخانه راهبردی درس تاریخ کشور مستقر در کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول