اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

295 کیلومتر راه شهری و روستایی در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری خراسان‌رضوی گفت: در دهه فجر امسال 295 کیلومتر از راه‌های شهری و روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

295 کیلومتر راه شهری و روستایی در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی، ابراهیم صنیعی اظهار داشت: این پروژه‌ها در راستای اهداف زیربنایی و با هدف توسعه راه‌های استان در دو بخش شهری و روستایی صورت گرفت.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌رضوی گفت: احداث بزرگراه مشهد-شاندیز با هزینه‌ای بالغ بر 145 میلیارد ریال از مهم‌ترین این پروژه‌ها بود که بهره‌برداری از این بزرگراه سبب افزایش ظرفیت ترافیکی در محور ارتباطی این منطقه گردشگری می‌شود.

وی به سایر پروژه‌های شهری اشاره کرد و افزود: ساخت بزرگراه تربت‌حیدریه-گناباد، به‌سازی و روکش محور باخرز-تربت‌جام، ایمن سازی محور قوچان-امام قلی، به‌سازی ورودی شهر تربت‌حیدریه و احداث کنارگذرهای کاریز و احمدآباد صولت از جمله این طرح‌ها است.

صنیعی گفت: به منظور به‌سازی و افزایش کیفی کریدور ترانزیتی جنوب و مرکز کشور، به‌سازی قطع اول محور باخرز-تربت‌حیدریه با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به منظور افزایش ایمنی عبور از محور تربت‌جام-تایباد در دستور اجرا قرار گرفت طول آن راه 15 و عرض آن 11کیلومتر است که با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال اجرایی شد.

صنیعی گفت: بزرگراه تربت‌حیدریه-گناباد به طول 51 کیلومتر، بزرگراه باغچه-تربت‌حیدریه که سبب کاهش تصادف جاده‌ای می‌شود، قطع سوم راه اصلی قوچان-باجگیران، تقاطع غیر هم‌سطح دولت‌آباد-نیشابور و به‌سازی و آسفالت ورودی شهر باجگیران از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری استان است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌رضوی به معرفی راه‌های روستایی احداث و آسفالت شده پرداخت و افزود: راه روستایی بقمچ چناران، چهاربست باغ (فریمان)، سالانقوچ (قوچان)، یوسف‌آباد-اترآباد (قوچان)، یدک (قوچان)، حسن‌آباد (قوچان)، فیلاب (قوچان)، هندآباد (کاشمر) و آنتنی-کلاته-شهاب-فخ-اسو-اروک-اید (گناباد) از جمله این راه‌ها است.

صنیعی گفت: در همین راستا راه‌های روستایی زرنوخ (مه‌ولات)، کاشمر-ماروس، صمدیه-گلشن (نیشابور)، خیرآباد (نیشابور)، اسلام‌آباد عرب (نیشابور)،  باغ جهان (نیشابور)، زروند-شوریاب (نیشابور)، صدرآباد-فردوس (نیشابور) و پرکندآباد مشهد آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و ترابری خراسان‌رضوی سایر راه‌های روستایی را نیز معرفی کرد و عنوان داشت: چراغین-چاه منجیک (بردسکن)، کاسف (بردسکن)، آنتنی ساریان (گناباد)، شورستان پایین-حسین‌آباد (تربت‌جام)، شهره-خرم‌آباد (تربت‌جام)، حسین‌آباد-نقاب(خلیل‌آباد) و حسین‌آباد سبزوار از جمله راه‌های روستایی است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول