اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری قروه:

جاده قروه ـ بیجار بزرگراه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان قروه با اشاره به آغاز اجرای ساخت بزرگراه قروه ـ بیجار، از پیشرفت فیزیکی مطلوب این بزرگراه خبر داد.

جاده قروه ـ بیجار بزرگراه می‌شود

حسن شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این بزرگراه به طول 90 کیلومتر از اواسط خرداد ماه امسال آغاز شده است، اظهار داشت: برای اجرای این طرح در مرحله نخست و در قطعه اول به طول 9 کیلومتر از قروه تا سریش‌آباد با قرارداد اولیه 43 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی اعتبار اختصاصی امسال برای اجرای این طرح را 3 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با وجود اعتبارات کم، برای اجرای این طرح تاکنون 9 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.

شهبازی با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبارات مناسب برای تسریع در اجرای این طرح،گفت: با اعتبار تخصیصی در سال جاری، ابنیه فنی مورد نیاز در طول 2.8 کیلومتر از محور قروه به سریش‌آباد اجرا و 1.6 کیلومتر نیز آسفالت شده است.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان قروه همچنین از به بهره‌برداری رسیدن 12 کیلومتر از بزرگراه همدان ـ سنندج در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح در حد فاصل روستای گنجی تا شهر قروه به اجرا درآمده که برای اجرای آن 228 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه قطعه آخر بزرگراه در حدفاصل قروه تا داشبلاغ در حال انجام است، افزود: این طرح به طول بیش از 30 کیلومتر دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است.

رئیس اداره راه و ترابری قروه در ادامه از افتتاح چهار طرح راه روستایی همزمان با بهره‌برداری از طرح بزرگراه خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح در مجموع به طول بیش از 21 کیلومتر هزار و 100 خانوار روستایی در 23 روستای شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

شهبازی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 29 میلیارد و 200 میلیون ریال از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، ملی و استانی اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این راه‌ها طول راه‌های برخوردار از راه روستایی آسفالت به 263 کیلومتر افزایش یافته است و شاخص بهره‌مندی از راه آسفالت روستایی نیز به 53 درصد ارتقا می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: 15 طرح راه روستایی نیز با اعتبار 438 میلیارد ریال در شهرستان اجرایی می‌شود که 29 روستا از آن برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/م20/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول