اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری آذربایجان شرقی خبر داد

احداث 680 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری آذربایجان شرقی گفت: 680 کیلومتر بزرگراه در دست احداث داریم که با بهره‌برداری از آنها تنگناهای ترافیکی استان برطرف می‌شود.

احداث 680 کیلومتر بزرگراه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اروجعلی علیزاده ظهر امروز در جمع اعضای شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی از کاهش 12 درصدی تصادفات جاده‌ای استان در 9 ماه گذشته سال جاری خبر داد، اظهار کرد: سال گذشته در استان ما 686 نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌ها جان خود را از دست دادند که با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و رفع مشکلات هندسی برخی از تقاطع‌های خطرناک این میزان در شش ماه نخست سال جاری به 15 درصد و در 9 ماه گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: عموم شهروندان و رانندگان می‌توانند در سفرهای بین شهری خود با شناسایی نواقص راه‌ها و اطلاع آنها به شماره 141 راه و ترابری استان این اداره کل را در ارائه خدمات بهتر یاری رسانند.

  

آذربایجان شرقی 13400 کیلومتر شبکه راهی دارد

مدیرکل راه و ترابری استان همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی 13 هزار و 400 کیلومتر شبکه راهی در اختیار دارد، گفت: این استان به دلیل واقع شدن در کریدور شمال‌غرب کشور و همسایگی با سه کشور همسایه در اجرای طرح‌های منطقه‌ای خود به خود وجهه‌ای ملی نیز پیدا می‌کند تا حمل و نقل جاده‌ای و ریلی کشور در بهترین شرایط صورت گیرد.

علیزاده اضافه کرد: تعداد پروژه‌های ملی در استان بالغ بر 76 میلیارد تومان است که شامل پروژه‌های بزرگراهی، راهداری و بهسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال 230 پروژه استانی با اعتبار 46 میلیارد تومانی انجام شده و می‌شود.

 

آماده شدن راه آهن تبریز ـ میانه تا ایستگاه بستان‌آباد

مدیرکل راه و ترابری استان با اشاره به تعهد استان در برنامه چهارم توسعه برای ایجاد 330 کیلومتر راه‌آهن گفت: از این میزان تعهد تنها 55 کیلومتر تحقق یافت و در سال 91 خط راه آهن تبریز ـ میانه تا ایستگاه بستان‌آباد آماده می‌شود.

علیزاده همچنین افزود: 680 کیلومتر بزرگراه در دست احداث داریم که با بهره‌برداری از آنها تنگناهای ترافیکی استان برطرف می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای 15 پروژه در سال 91 نیز خبر داد و گفت: امیدواریم بودجه‌های مناسب برای این طرح‌ها تامین شود.

علیزاده در خصوص فعالیت راهدارخانه‌های استان نیز گفت: امسال از پنجم آذر 41 راهدارخانه استان آماده ارائه خدمات به مسافران بودند و در این بین 850 دستگاه خودرو که 550 دستگاه آن متعلق به راه و ترابری و بقیه متعلق به بخش خصوصی به ویژه روستاییان بود برای راه‌های اصلی و شریانی و 2 هزار و 752 روستا مسیرگشایی‌های لازم را انجام دادند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول