اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

نباید رابطه در تایید صلاحیت‌ها تاثیرگذار باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه موافق سخت‌گیری‌های انتخاباتی نیستم، گفت: رابطه، دوستی‌ها و سفارش نباید در تایید صلاحیت‌ها تاثیرگذار باشد.

نباید رابطه در تایید صلاحیت‌ها تاثیرگذار باشد
به گزارش خبرگزاری از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به ماه ربیع‌الاول و تسلیت شهادت امام یازدهم (ع)، اظهار داشت: این امام بزرگوار پدر گرامی امام زمان (عج) است که با سم خلیفه وقت مسموم شد و به شهادت رسید.
وی به آغاز دهه فجر در همین هفته اشاره کرد و افزود: در 12 بهمن امام خمینی (ره) پس از سال‌ها تبعید در سال 57 به وطن بازگشتند و بیداری اسلامی که امروز در منطقه ایجاد شده برگرفته از انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه رشت درباره تحریم نفتی توسط آمریکا بیان داشت: بر اثر فشار آمریکا اتحادیه اروپا مسئله خرید نفت ایران را تا شش ماه تحریم کرد.
وی، با اشاره به اینکه 20 درصد نفت ایران به اروپا  می‌رود، اذعان داشت: آنها می‌خواهند با این تحریم ایران را از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای باز دارند اما ملت ایران از تحریم‌ها واهمه ندارند.
قربانی، اعلام تحریم نفت ایران را موجب افزایش نفت در بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد: به همین دلیل در کشورهای اروپایی تظاهرات برپا شده است و به زودی کشورهای غربی ورشکسته می‌شوند.
وی به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: سرنوشت کشور به انتخابات بستگی دارد و اگر مجلس قدرتمند و توانمند داشته باشیم می‌تواند در مقابل مخالفان بایستد و با داشتن نمایندگانی کاردان و دانا می‌توان بیکاری و تورم را در کشور کاهش داد و مشکلات جامعه نیز برطرف می‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هنوز 10 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی مانده است، افزود: نمایندگان مجلس باید این امر را پیگیری کنند تا سریع‌تر این مطالبات پرداخت شود.
وی، در ادامه به موضوع مجتمع تجاری آدینه در مجاورت مصلای رشت اشاره کرد و بیان داشت: برخی از نمایندگان برای مجتمع تجاری آدینه سه نامه برای مقام‌های بالای کشوری نوشتند و مصاحبه‌ها انجام دادند در حالی که این ساختمان برای پشتوانه مصلا و حوزه علمیه در حال احداث است و این تشکیلات زیر نظر مقام معظم رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است.
قربانی درباره رد صلاحیت شدگان داوطلبان مجلس نهم ابراز داشت: از تعداد ثبت نام 203 کاندیدای استان 95 نفر رد صلاحیت شدند که در انتخابات با این سخت‌گیری‌ها موافق نیستم.
وی با بیان اینکه در رد صلاحیت‌ها باید دقت بیشتری صورت گیرد و با حیثیت افراد بازی نشود، افزود: پسر استاد شهید مطهری را به دلیل عدم التزام به اسلام و قانون اساسی رد صلاحیت کردند و بعد او را تایید کردند و نباید با آبروی افراد بازی شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: ما برای مجلس افراد معصوم و عادل نمی‌خواهیم بلکه ظاهرالصلاة می‌خواهیم و اگر کسی اشتباهی کرده باید او را نصیحت کنند.
وی، با تصریح بر اینکه نباید رابطه، سفارش و دوستی‌ها در تایید صلاحیت‌ها تاثیر داشته باشد، ابراز داشت: شورای نگهبان مجتهدان عالی رتبه هستند و کسانی که رد صلاحیت شدند به شورای نگهبان مراجعه کنند.
قربانی یادآور شد: انقلاب را با تمام وجود قبول داریم و اگر چه حق ما ضایع شده باشد ولی به طور گسترده در انتخابات شرکت می‌کنیم و به مسئولان نیز توصیه می‌کنم پست و مقام ماندنی نیست و باید پاسخ کارهای خود را بدهند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول