اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ای

اختصاص اتوبوس آمبولانس برای کاشان ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان بر ضرورت اختصاص اتوبوس آمبولانس به این شهرستان به دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ای تأکید کرد.

اختصاص اتوبوس آمبولانس برای کاشان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی دوشنبه شب در شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان اظهار داشت: شهرستان کاشان به دلیل قرار داشتن در مسیر جاده ترانزیت جنوب ـ شمال و آمار بالای تصادف جاده‌ای در حوزه راه‌های این شهرستان، برای امداد و نجات به موقع مجروحان جاده‌ای، نیازمند اتوبوس آمبولانس است.

وی با اشاره به بروز چندین حادثه تصادف همزمان در حوزه استحفاظی راه‌های شهرستان کاشان و اهمیت زمان انتقال مجروحان به بیمارستان گفت: برای هر تصادفی و برای هر مجروحی، باید تعداد زیادی آمبولانس به محل حادثه اعزام شود که در توان نیروهای امدادی شهرستان نیست.

معاون استاندار استان اصفهان همچنین نبود سیستم ارتباطی در مدیریت بحران شهرستان را یکی از مشکلات این بخش دانست و بر ضرورت اخذ مجوز شبکه بی‌سیم برای این مدیریت تأکید کرد.

این مسئول اخذ مجوز کشور برای سیستم ارتباطی مدیریت بحران کاشان را ضروری خواند و افزود: بیشتر شهرستان‌های کشور با این مشکل روبرو هستند.

جوادی در ادامه بافت فرسوده کاشان و بخش و شهرهای اطراف کاشان را نگران‌کننده ذکر و خاطرنشان کرد: به لحاظ ایمنی بافت فرسوده این شهرستان به گونه‌ای است که در شرایط آفتابی و بارانی نگران‌کننده است.

به گفته وی بازار کاشان در بافت فرسوده این شهرستان با 10 هزار متر مربع وسعت به لحاظ ایمنی به ویژه هنگام بارندگی شرایط مناسبی ندارد و احتمال ریزش دارد.

فرماندار کاشان همچنین متغییر بودن جمعیت در شهرهای گردشگری شهرستان کاشان و شهرهای قمصر ، نیاسر، بَرزُک را همراه با مشکلاتی دانست و ابراز داشت: جمعیت این شهرها در فصل تابستان و ایام گلابگیری از 150 هزار نفر نیز فراتر می‌‌رود و شرایط ویژه‌ای دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با تأکید بر ضرورت هماهنگی مدیریت و شرح وظایف دستگاه‌های شهرستان کاشان در مواقع بحران تصریح کرد: این نقصان در مدیریت بحران این شهرستان به وضوح قابل مشاهده است.

جوادی با اشاره به حوادث انسانی و بحران‌های انسانی در سه بخش پیشگیری، مقابله و بازسازی و بازتوانی عنوان کرد: آموزش نیروها در این زمینه می‌تواند از شدت خسارت جانی و مالی جلوگیری کند.

فرماندار کاشان اجرای طرح حضرت زینب، توانمندسازی هیئت‌های مذهبی برای مقابله با حوادث طبیعی در کاشان به عنوان شهر پایلوت در کشور را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد کرد: اجرای این طرح توسط هلال احمر به لحاظ تجربه‌ای که در سازماندهی نیروهای مردمی دارد و اداره تبلیغات اسلامی متولی هیئت‌های مذهبی به صورت سازمان یافته و دستگاهی موفقیت بیشتری به همراه دارد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست، از افتتاح سیستم یکپارچه بی‌سیم در سازمان مدیریت بحران کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت‌: در حال حاضر بی‌سیم‌ها خریداری و آنتن‌ها و دکل‌های این سیستم نصب شده و در حال اخذ مجوز است.

محمد فرید لطیفی ادامه داد: این سیستم قابلیت پوشش و استفاده در همه شهرهای کشور را دارد که با راه‌اندازی آن، نیازی به سیستم ارتباطی مجزا برای هر یک از شهرستان‌های کشور نیست.

وی بافت فرسوده کشور را 72 هزار هکتار و بافت فرسوده شهرستان کاشان را 700 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: حدود 10 میلیون نفر در بافت فرسوده کشور زندگی می‌کنند که اولویت اول سازمان مدیریت بحران کشور ، مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده کشور است.

به گفته وی برای مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی 10 تا 12 میلیون تومان تسهیلات و شهرستان‌ها 20 تا 25 میلیون تومان با نرخ چهار درصد پرداخت می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در صورت استقبال مالکان بافت فرسوده از این تسهیلات، ساخت و سازها در بافت فرسوده سرعت بیشتری می‌یابد و می‌توان امیدوار بود ظرف پنج سال آینده بافت فرسوده نوساز شود.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول