اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم خبر داد:

کاهش 32 درصدی تصادفات جاده‌ای در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: دستگاه‌های مختلفی در زمینه ایمنی و ترافیک جاده‌ای استان قم فعال هستند که این امر موجب کاهش 32 درصدی تصادفات و 19 درصدی تلفات جانی شده است.

کاهش 32 درصدی تصادفات جاده‌ای در قم
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، قاسم باقری در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد اظهار کرد: راهداران در واقع فرشتگان نجات مردمی هستند که در جاده‌ها متوقف شده و خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به اقدامات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم در 8 ماهه نخست سال جاری افزود: بیش از 6 هزار و 380 راننده به وسیله 4 هزار و 450 دستگاه کامیون و در قالب 40 شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کالا در قم مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم میزان بار حمل شده از استان قم به سایر نقاط کشور در طی این مدت را 2 میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین کالاهای صادر شده از استان قم شامل گازوئیل،‌ بنزین، ضایعات فلزی،‌ پودر سنگ و سایر محصولات صنعتی و دامی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 شرکت و شعبه شرکت‌های مسافربری در قم فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: هزار و 400 نفر راننده به وسیله هزار و 370 نفر در 8 ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 850 هزار نفر مسافر را از قم به سایر نقاط کشور جابه‌جا کرده‌اند.
باقری با اشاره به فعالیت 15 مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در جاده‌های استان قم گفت: این مجتمع‌ها الگوی سایر استان‌ها واقع شده‌اند زیرا جذاب‌ترین و کامل‌ترین امکانات را برای مسافران فراهم کرده‌اند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم افزود: در استان قم بیش از 52 نقطه برای احداث مجتمع‌های رفاهی مکان‌یابی شده‌اند که بخشی از آنها در مرحله تشکیل پرونده و تعدادی دیگر نیز موافقت اصولی طرح را کسب کرده‌اند و در حال حاضر نیز 12 مجتمع بین‌راهی در حال ساخت هستند.
وی با اشاره به احداث دو راه دسترسی به مجمتع‌های بین‌راهی طی 8 ماهه نخست امسال خاطرنشان کرد: اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان برای مجتمع‌هایی که دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی هستند راه دسترسی ایجاد می‌کند و برای این منظور 100 میلیون ریال برای هر مرکز اختصاص می‌یابد.
باقری در خصوص با شهرک‌های حمل‌ونقل گفت: این مراکز مطابق با آخرین دستاوردهای مدیریتی حمل‌ونقل هستند و سه مورد از آنها برای استان قم پیش‌بینی شده‌اند ضمن اینکه امیدواریم تا پایان سال جاری شهرک حمل‌ونقل قم در نزدیکی میدان میوه و تره‌بار به بهر‌ه‌برداری برسد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از برنامه‌ریزی برای احداث چهار مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در قم خبر داد و افزود: یکی از این مراکز در حال حاضر مشغول به فعالیت بوده و یک مرکز دیگر نیز در حال ساخت است ضمن اینکه دو واحد دیگر نیز در مرحله تکمیل پرونده هستند.
وی تعداد شرکت‌های امدادگر جاده‌ای در قم را سه شرکت اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون 120 نفر امدادگر به وسیله وانت‌های حمل خودرو و نیز شش دستگاه جرثقیل سنگین و نیمه‌سنگین در مجموعه حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قم مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مسافرین هستند.
باقری ادامه داد: در زمینه تبلیغات جاده‌ای نیز اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم مالکیت تابلوهای تبلیغاتی را بر عهده داشته و مدیریت بیش از 70 دستگاه‌ها از این تابلوها را انجام می‌دهد ضمن اینکه برای ساخت 12 تابلو تبلیغاتی دیگر نیز قراردادهایی به امضا رسیده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم با بیان اینکه در حال حاضر دو دستگاه پل عابر پیاده در محورهای مواصلاتی قم نصب شده‌ است، ابراز کرد: برای ساخت پل‌های جدید با بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم و هم‌اکنون به منظور ساخت دو دستگاه پل جدید توافق حاصل شده است تا پس از ساخت مورد بهره‌برداری تبلیغاتی شرکت‌ها قرار گیرند.
وی در زمینه ایمنی و ترافیک جاده‌ای گفت: اداره‌کل حمل‌ونقل استان به همراه پلیس‌راه، سازمان هلال احمر،‌ اورژانس و سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه فعال بوده و نتایج خوبی را نیز کسب کرده‌‌اند زیرا آمارها نشان‌دهنده کاهش 32 درصدی تصادفات جاده‌ای و کاهش 19 درصدی تلفات جانی است.
باقری از ایمن‌سازی بیش از 11 مدرسه در کنار جاده‌های استان قم خبر داد و افزود: در راستای آموزش فرهنگ ترافیکی به دانش‌آموزان نیز گام‌های موثری برداشته شده به طوری که از سال 85 تاکنون هیچ تصادف منجر به صدمه و فوت دانش‌آموزان در استان قم گزارش نشده‌ است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول