اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه ابتدای امسال صورت گرفت

کاهش 14 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خوزستان از کاهش 14درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های استان طی 9 ماه ابتدای امسال خبر داد.

کاهش 14 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در خوزستان
قاسم قدرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اجرای مرحله نخست قانون جدید راهنمایی و رانندگی، اظهار داشت: با وجود افزایش خودرو‌ها، اجرای این قانون کاهش زیادی در تلفات و مجروحان تصادفات رانندگی در پی داشته است؛ به طوری که در ۹ ماه ابتدای امسال تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی ۹۹ نفر معادل ۱۴ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: مجروحان حوادث رانندگی نیز در این مدت ۴۵۷ نفر معادل ۲۳ درصد کاسته شده است.
قدرتی همچنین در مورد اعمال قانون در هشت ماه ابتدای امسال اظهار داشت: در این مدت با ۶ هزار و ۶۸۹ نفر از رانندگان اتوبوس‌هایی که از کمربند ایمنی برای سرنشینان خود استفاده نکرده‌اند، برخورد قانونی شد و ۱۴۹ هزار و ۶۹۲ فقره جریمه برای رانندگان خودروهای سواری شخصی که سرنشینان جلو و عقب آن‌ها از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند صادر شده است.
وی از توقیف گواهینامه ۳۹ نفر از رانندگانی که میزان نمره منفی آن‌ها به حد نصاب رسیده بود خبر داد و تاکید کرد: این رانندگان به مدت سه ماه توقیف گواهینامه حق رانندگی ندارند.
عضو کمیته ایمنی راه‌های خوزستان توضیح داد: بر اساس جدول جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی جرایم رانندگی در قالب ۱۷۱ کد جریمه و در سه بخش کلان شهر‌ها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری، مناطق آزاد تجاری و صنعتی و سایر شهر‌ها و راه‌های روستایی تقسیم شده است. 
به گفته وی، اجرای قانون راهنمایی و رانندگی به همراه فرهنگ‌سازی در کاهش تخلفات و تصادفات و افزایش احساس آرامش و سلامت روانی شهروندان و رانندگان و اصلاح و بهبود در رفتار کاربران ترافیک تاثیر بسزایی داشته و از طرف دیگر بازدارندگی لازم را برای رانندگان پرخطر و حادثه آفرین خواهد داشت.
قدرتی افزود: یکی از پارامترهایی که در تمام دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد رابطه بین هزینه تخلف و میل به انجام آن است؛ به گونه‌ای که هر چه هزینه بالا‌تر برود میل به ارتکاب تخلف نیز کاهش می‌یابد.
به گفته وی، اغلب رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند، آمار‌ها نیز نشان می‌دهد که تعداد رانندگان متخلف حرفه‌ای یا حادثه ساز کمتر از ۵ پنج درصد کل رانندگان کشور است و ناهنجاری‌های ترافیکی و تصادفات ناشی از بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی و خطای این دسته از رانندگان است.
وی تاکید کرد: هدف قانون، حفظ جان رانندگان قانونمند و ناامن کردن فضا برای رانندگان متخلف است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول