اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه شهرکرد ـ اصفهان خبر داد:

9 کشته حاصل تصادفات جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه شهرکرد-اصفهان گفت: در یک ماه گذشته 9 نفر در محورهای مواصلاتی این استان جان خود را بر اثر سانحه رانندگی از دست دادند.

9 کشته حاصل تصادفات جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری
گودرز نوربخش امروز در گفت‎‌وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد، اظهار داشت: مرحله دوم قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در راستای اجرای ماده 21 همین قانون است از اول دی ماه جاری همزمان با سراسر کشور در سطح محورهای مواصلاتی این استان نیز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه مرحله اول این قانون از دهم اردیبهشت ماه جاری در کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: این قانون با هدف ارتقای طرح ترافیکی، پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و رعایت حقوق شهروندی اجرا خواهد شد.
 نوربخش اظهار داشت: در مرحله دوم این قانون با توجه به وضعیت تخلفات مرسوم و میزان تاثیرگذاری این تخلفات در ایجاد گره‌های ترافیکی، راه بندان، سد معبر، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و میزان تاثیر گذاری در نوع تصادفات جدول جرایم تغییر کرده و روند جریمه‌ها تغییر کرده است.
فرمانده پلیس راه شهرکرد-اصفهان ادامه داد: برابر ماده هفت این قانون به 20 تخلف رانندگی نمره منفی تعلق خواهد گرفت که کسب 30 نمره منفی برای بار نخست منجر به ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و پرداخت جریمه نقدی 400 هزار ریالی، کسب 25 نمره منفی برای بار دوم به ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و پرداخت 600 هزار ریال جریمه نقدی منجر خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس این قانون کسب 20 نمره منفی برای بار سوم ابطال گواهینامه رانندگی به مدت یک سال و پرداخت یک میلیون ریال جریمه نقدی را به دنبال خواهد داشت.
نوربخش با بیان اینکه در جدول جدید تخلفات شاخصی درج شده که ارتباط مستقیم با شدت تصادفات دارند، تصریح کرد: حرکات نمایشی، سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت مارپیچ و حرکت با دنده عقب در آزاد راهها و بزرگ راهها از جمله این موارد است.
وی اظهار داشت: همچنین در این جدول جدید مبالغ جریمه‌ای قابل توجهی برای تعدادی از تخلفات مانند استفاده از چراغ‌ها و نورهای خیره کننده در شب، رانندگی با وسیله نقلیه که پلاک آن به اسم مالک قبلی باشد و آلودگی صوتی پیش بینی شده که در جدول جریمه‌های قبلی وجود نداشته است.
نوربخش هدف از اجرای این قانون را کاهش تلفات و انضباط ترافیکی برشمرد و گفت:  امیدواریم با اجرای درست آن شاهد آرامش و امنیت در جامعه باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول