اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد

تحقق سیاست‏های عمومی دولت در بخش عشایر

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزکوه خواستار تحقق سیاست‏های عمومی دولت در بخش امور عشایر شد.

تحقق سیاست‏های عمومی دولت در بخش عشایر
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی استانداری تهران سعید افشارنادری در چهارمین جلسه شورای عشایر شهرستان در سال 90 اظهار کرد: تحقق سیاست‏های عمومی دولت در بخش عشایری نیازمند اهتمام و توجه همه دستگاه‏های متولی است.

افشارنادری افزود: وجود شرایط آب و هوایی مطلوب و مراتع مستعد یکی از مزایا و قابلیت‏های شهرستان و عامل جذب عشایر در منطقه است.

وی با بیان اینکه عشایر نقش تاثیرگذاری در تولید انواع فرآورده‏های دامی و به تبع آن اقتصاد کشاورزی جامعه بر عهده دارند گفت: با وجود تغییر شیوه‏های قدیمی به شیوه‏های مدرن در دامداری و ورود انواع تکنولوژی نوین، این سیستم تولیدی کماکان جایگاه خود را در تامین بخشی از مایحتاج عمومی جامعه حفظ کرده و یکی از بهترین شیوه‏های بهره‏برداری از مراتع است.

فرماندار فیروزکوه افزود: فعالیت گروهی تمام اعضای خانوار و عشیره در این سیستم که در انجام فعالیت‏های چند منظوره نظیر جاجیم‏بافی و پرورش مرغ و جوجه در کنار تولید انواع فرآورده‏های دامی متبلور می‏شود، نشان‏دهنده پویایی آن است.

وی تصریح کرد: مجموع این ویژگی‏ها نشان از اهمیت این بخش در اقتصاد کشور دارد و باید در راستای سیاست‏های عمومی دولت به آن توجه کنیم و اهتمام داشته باشیم.

افشارنادری ادامه داد: به دلایلی چون افزایش جمعیت، تغییر شرایط زندگی، حضور اتباع بیگانه و ... در سال‏های اخیر مشکلاتی برای این شیوه تولید و زندگی در منطقه به وجود آمده است که نیازمند انجام کار ستادی و اهتمام تمام دستگاه‏ها و متولیان امر به صورت هماهنگ و موزون برای تحقق سیاست‏های عمومی دولت در این بخش است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول