اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

اسکان عشایر در دشت فتحعلی به واقعیت تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: طرح اسکان عشایر در دشت ‌‌فتحعلی ایام دهه فجر امسال به واقعیت تبدیل شده و در سه قشلاق این کار اجرایی می‌شود.

اسکان عشایر در دشت فتحعلی به واقعیت تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عظیمی صبح امروز در کمیته کارگروه استانی طرح ساماندهی و اسکان عشایر در اردبیل اظهار داشت: این طرح با اسکان عشایر در سه قشلاق قره تپه یک و دو و جبلی همزمان با ایام دهه فجر امسال شکل عملیاتی و اجرایی به خود می‌گیرد.

وی افزود: در بحث اسکان عشایر ما با دو مقوله همسو با سیاست دولت و همچنین اسکان عشایر در داخل محدوده کشت و صنعت مغان و پارس که سال‌هاست مورد اختلاف عشایر و صاحبان این شرکت است روبرو هستیم.

این مسئول ادامه داد: از طریق انتقال آب به واسطه پایاب سد خدا آفرین بیش از 74 هزار هکتار از اراضی عشایری آبیاری می‌شود که 16 هزار هکتار آن شامل اراضی زراعی صاحب نسق و بقیه نیز مربوط به مناطق قشلاقات است که اغلب در محدوده شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار وجود دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اعلام اینکه 42 هزار هکتار از این اراضی مستقیماً متوجه عشایر منطقه است، افزود: در ناحیه یک مناطق عشایری مغان 6 هزار هکتار با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد تومان در قالب طرح‌های نوین آبیاری زیر کشت رفته که بخشی از این اراضی خالص و مابقی نیز ناخالص است.

عظیمی بیان داشت: با کار انتقال منابع آبی به قشلاقات یاد شده در ناحیه یک همزمان با دهه فجر امسال کار واگذاری اراضی در سه قشلاق انجام شده و مابقی نیز در سال‌های بعد ادامه پیدا می‌کند.

وی در مورد اسکان عشایر داخل محدوده کشت و صنعت مغان و اراضی مورد اختلاف نیز ابراز داشت: پیش از سال 51 بیش از 62 هزار هکتار از منابع ملی با اسناد معتبر سازمان جنگل‌داری به کشت و صنعت مغان واگذار شده و عشایر ساکن آن منطقه نیز تمام حقوق خود را از این بابت دریافت کردند تا در سال‌های بعد ادعای سکونت و تصرف نداشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: در این کار بعد از چند سال سکونت عشایر توسعه یافته و بخشی از این منابع متعلق به کشت و صنعت مغان توسط عشایر تصرف شده و از همین منفذ اختلاف‌‌ها و برخی نگرانی‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: در چهار مقطع سال‌های 74، 77 و 83 و همچنین 88 بحث اسکان عشایر در این محدوده را مطرح کردیم اما با روی کار آمدن دولت نهم از همان روزهای اول و سفر اول هیئت دولت به استان در سال 85 ساماندهی عشایر در این مناطق مصوب شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: بر اساس یکی از بندهای این مصوبه استاندار اردبیل موظف به رسیدگی و تدوین طرح جامعی در این ارتباط شد تا این حرکت استاندار حجتی برای سایر دستگاه‌ها در رفع اختلاف باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول