اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

95 درصد ساماندهی عشایر در مغان انجام شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 95 درصد کار اجرایی اسکان عشایر در استان اردبیل به اتمام رسیده و به سرعت شاهد اجرای کامل این طرح در منطقه مغان خواهیم بود.

95 درصد ساماندهی عشایر در مغان انجام شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در کمیته کارگروه استانی طرح ساماندهی و اسکان عشایر در اردبیل اظهار داشت: عشایر غیور و قهرمان استان اردبیل باید شایسته‌ترین خدمات را از نظام و مسئولان دریافت کنند چرا که این قشر همیشه مدافع انقلاب و ارزش‌های آن بودند.

وی افزود: بر اساس قوانین مصوب، طرح اسکان عشایر از سال‌های گذشته آغاز شده و در یک فضای مناسب سکونتی تمام دست‌اندرکاران حوزه اجرا و خدمات‌رسانی سعی کردند زیرساخت‌ها را در مناطق عشایری تامین کنند.

صابری بیان داشت: طرحی که در استان اردبیل در این زمینه اجرایی می‌شود با عنوان ساماندهی اسکان عشایر در دشت فتحعلی است که سال‌های قبل اقدامات لازم برای آبیاری 5 هزار هکتار از اراضی از طریق انتقال آب به صورت بلند‌مدت از سد خدا آفرین و کانال‌های اصلی ارس انجام شده تا عشایر مغان به کشت و زرع بپردازند.

این مسئول ادامه داد: در قالب کارگروه واگذاری تشکیل پرونده از متقاضیان و شناسایی افراد صاحب صلاحیت و محق انجام شده و تلاش کردیم تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی در واگذاری اراضی به ساکنان غیر را پیگیری کرده تا عشایر واقعی از مزایای این طرح بهره‌ ببرند.

استاندار اردبیل در مورد حل مشکل عشایر محدوده کشت و صنعت مغان و پارس نیز ابراز داشت: در این زمینه نیز بر اساس ضوابط تعیین شده اراضی و سکونت‌گاه‌های مورد نظر به عشایر واگذار شده تا آنها بتوانند به کسب و کار بپردازند.

صابری خاطرنشان کرد: در بحث اسکان عشایر بنیاد مسکن در حوزه ساماندهی سکونت‌گاه‌ها و ادارات ثبت و برخی دستگاه‌های اجرایی در ابقا و انتقال عشایر محدوده‌نشین این مناطق اقدامات لازم را انجام دادند که به سرعت این کار در حال پیگیری و به سرانجام رسیدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان اظهار داشت: با همکاری مدیران کشت و صنعت و فرمانداران دو شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار کار اسکان، صدور مجوز‌ها، انتقال و ابقای عشایر و اسناد معتبر در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول