اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره بانک شهر:

چشم‌انداز بانک شهر افزایش سرمایه به 10 هزار میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره بانک شهر کشور با اشاره به اینکه سرمایه بانک شهر در حال حاضر 4 هزار میلیارد ریال است، گفت: چشم‌انداز بانک شهر ظرف مدت کمتر از سه سال، افزایش سرمایه تا 10 هزار میلیارد ریال بوده که مقدمات اولیه آن فراهم شده است.

چشم‌انداز بانک شهر افزایش سرمایه به 10 هزار میلیارد ریال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک خیرالله بیرانوند در مراسم معارفه رئیس هیئت عامل بانک شهر استان مرکزی در اراک با بیان اینکه بانک شهر در تاریخ 23 بهمن ماه 89 از تعاونی اعتبار به بانک تبدیل شد، اظهار کرد: سرمایه اولیه این بانک در ابتدا 2 هزار میلیارد ریال بود که طی مدت کوتاهی این سرمایه به 4 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 130 شعبه و 90 واحد بانکی در کشور فعالیت دارند که از این تعداد 60 شعبه در شهرستان‌ها و مابقی در تهران مستقر هستند.

وی جریان‌های ناسالم در اقتصاد که در بازار سکه و ارز حادث شد را سبب خروج بخش عمده‌ای از سرمایه‌های سپرده شده مردم در بانک‌ها عنوان کرد و گفت: سرمایه‌ای که باید در راستای عمران و آبادانی کشور صرف می‌شد در بازار کاذب قرار گرفت اما بانک شهر با توجه به سیاست‌های جدید توانست کمک بزرگی به اقتصاد ملی کشور کند.

مدیر امور شعب شهرستان‌های بانک شهر نیز در این مراسم عنوان کرد: این بانک از‌‌ ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار بوده و انتظارات به حق شهرداری‌ها و مردم از این بانک قابل اجرا است.

ابوالقاسم سجودی به سه ویژگی مهم بانک شهر اشاره ‌و اظهار کرد: منابعی که توسط مردم، شهرداری، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دیگر در بانک شهر هر شهری جذب می‌شود در شهر دیگری تزریق نخواهد شد و در همان شهر صرف عمران، آبادانی و رفع مشکلات مردم می‌شود.

رئیس شورای شهر اراک نیز در این جلسه گفت: انتظار داریم که بانک شهر از تمام توانمندی خود استفاده کرده و در پروژ‌ها و فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی خدماتی و... به شهرداری کمک کند.

حسن احمدی با اشاره به اینکه شهرداری نیز باید همکاری متقابل را با بانک شهر داشته باشد، افزود: شهرداری گام‌های موثری را در این راه برداشته و فضای خوبی را برای سرمایه‌گذاری در شهر ایجاد کرده است که توقع داریم بانک شهر نیز انتظارات شهرداری اراک و مردم خوب این شهر را برآورده کند.

وی ادامه داد: از این پس تمام امور شهرداری چه بدهکاران و چه طلبکاران در بانک شهر انجام می‌شود و شهرداری اراک نیز تمام سرمایه خود را در بانک شهر قرار می‌دهد و توقع داریم که بانک شهر در بحث اعتبارات به شهرداری کمک کند.

شهردار اراک نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اراک یکی از قطب‌های بزرگ و مهم صنعت مادر کشور و شاهراه اصلی کشور است، گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های خوبی که در بانک شهر وجود دارد خدمات بیشتری را به شهروندان اراک ارائه کنیم و روز‌به‌روز شاهد توسعه و پیشرفت این شهر که به‌زودی به کلان شهر تبدیل خواهد شد، باشیم.

سید‌مرتضی میری با بیان اینکه از همه همکاران می‌خواهیم که بانک شهر را بانک خود بدانند، اظهار کرد: وجود بانک شهر در کنار خانواده بزرگ شهرداری، می‌تواند خدمات‌رسانی به شهرداری و مردم را بهتر و کامل‌تر کند و با همکاری متقابل سبب پیشرفت و توسعه در همه بخش‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و... شود.

وی در ادامه افزود: در این راستا از امروز تمام حساب‌های شهرداری را به صورت متمرکز در بانک شهر ایجاد می‌کنیم و هیچ حسابی در بانک دیگری نباید وجود داشته باشد.

شهردار اراک با توجه به ظرفیت‌های خوبی که برای جذب سرمایه در شهرهای خمین، ساوه، دلیجان و شازند وجود دارد پیشنهاد کرد که بانک شهر چهار مجوز افتتاح بانک را در این مناطق صادر کند.

معاون عمرانی شهرداری اراک نیز با اشاره به اینکه بعد از افتتاح بانک شهر در اراک تمام حساب‌های خود را در این بانک متمرکز کردیم توقع داشتیم که تمام کارهایی که در بانک‌های دیگر برای ما انجام می‌دادند در این بانک انجام شود که‌ انتظارات ما برآورده نشد و امیدواریم که با برگزاری این جلسه به توقعات شهرداری پاسخ گفته ‌و همکاری این بانک با شهرداری بیشتر شود.

ابوالقاسم خراجی عنوان کرد: مقدار زیادی از سرمایه شهرداری اراک به صورت دست ‌نخورده در این بانک قرار دارد و حجم بسیاری از مبادلات سازمان‌های وابسته در این بانک انجام می‌شود که انتظار داریم همکاری بانک شهر با شهرداری اراک بیش از گذشته شود تا شاهد عمران و آبادانی شهر باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک نیز گفت: با توجه به زمینه سرمایه‌گذاری که در شهرداری شکل گرفته و بستر خوبی را در سطح شهر اراک برای سرمایه‌گذاران مهیا کرده‌ایم بانک شهر می‌تواند از این بستر و فرصت استفاده بهینه کرده و در جهت همکاری متقابل گام‌های موثری را برای پیشرفت و توسعه شهر بردارد.

سعید بیاتیان افزود: 13 سازمان زیر‌مجموعه شهرداری در حال فعالیت هستند که به عنوان اهرم‌ها و سکان‌های اصلی در شهر به مردم خدمات می‌دهند و توقع داریم بانک شهر نیز به عنوان یک اهرم در کنار این سازمان‌ها قرار گیرد تا بتوانیم دست در دست هم به عمران شهر کمک کنیم.    

در پایان این مراسم سید‌مرتضی میری به عنوان رئیس هیئت عامل بانک شهر استان مرکزی منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/ج10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول