اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

افتتاح نخستین شعبه بانک شهر در آبادان

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان از افتتاح نخستین شعبه بانک شهر این شهرستان خبر داد.

افتتاح نخستین شعبه بانک شهر در آبادان
محمودرضا شیرازی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در سال 87 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجوز تبدیل این تعاونی به یک موسسه مالی و اعتباری را صادر کرده و در دوره‎ای کوتاه‎تر از دیگر تعاونی‎ها این مسیر را طی کرده که این نشان از عملکرد موفق این نهاد مالی دارد.
وی افزود: بانک شهر می‎تواند به عنوان یک پشتوانه مالی برای شهرداری‎ها و در مسیر توسعه عمران شهری و سازندگی کمک‎های زیادی را به مجموعه شهرداری انجام دهد.
شهردار آبادان با اشاره به برخی مشکلات شهرداری‎ها در زمینه تأمین نقدینگی تصریح کرد: از زمانی که شهرداری‎ها موظف به تأمین بخش عمده‎ای از اعتبارات مورد نیاز برای پوشش هزینه‎های خود شدند و به نوعی خودکفایی را تجربه کردند با مشکلات جدی در تأمین سرمایه روبرو شدند که این امر نیاز به یک موسسه حمایتی در کنار آنها را بیش از هر زمانی برجسته می‌ساخت.
شیرازی با بیان اینکه بانک شهر می‎تواند در توسعه و عمران و سازندگی شهر کمک‎های زیادی را ارائه دهد خاطرنشان کرد: با افتتاح بانک شهر که سرمایه اصلی آن به شهرداری تعلق دارد ضمن جلب سرمایه‎های مردم می‌توانیم از طریق منابع مالی مربوط به مردم و شهرداری و همچنین از طریق سود حاصل از این سرمایه‎ها در ساخت و ساز و اجرای پروژه‎های عمرانی و زیباسازی شهر سرعت بیشتری داشته باشیم.
وی با تاکید بر عدم وجود درآمد پایدار شهرداری‎ها برای اجرای پروژه‎های عمرانی اظهار داشت: می‌دانیم امروز شهرداری‎های کشور درآمدهای خود را از کمک‎های دولت، عوارض و عمده آن را از ساخت و سازهای عمرانی در شهر کسب می‌کنند بنابراین بانک شهر درصدد این است که برای شهرداری‎ها تامین مالی برای پروژه‌های شهری ایجاد کند تا شهرداری‎ها احساس کمبود منابع مالی نکنند.
شهردار آبادان در پایان با ابراز امیدواری از بهبود وضعیت مالی شهرداری گفت: در حالی‎که به پایان سال جهاد اقتصادی نزدیک می‎شویم نیاز به یک شعبه بانک شهر در شهرستان آبادان امری ضروری به نظر می‎رسید که با یاری خداوند و با همکاری مسئولان مربوطه موفق به راه‌اندازی آن شدیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول