اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج:

400 موتور دیزلی آب قلعه‌گنج نیازمند سوخت هستند / خطر خشکسالی 30 هزار هکتار کشتزار

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی قلعه‌گنج گفت: با گذشت یک ماه از زمان دریافت سهمیه سوخت سه ماهه چهارم، هنوز در بعضی شهرستان‌های جنوبی و محروم، کشاورزان قادر به تهیه سوخت نبوده و30 هزار هکتار کشتزار در حال خشک شدن است.

400 موتور دیزلی آب قلعه‌گنج نیازمند سوخت هستند / خطر خشکسالی 30 هزار هکتار کشتزار
کرامت علیدادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج، با بیان اینکه 85 درصد موتورهای آب کشاورزان این منطقه دیزلی هستند، اظهار داشت: اگر کشاورزی در سایت شناسایی کشاورزان ثبت‌نام نکند، نمی‌تواند در سایت تجارت استان برای دریافت سوخت ثبت‌نام کند.
وی افزود: با توجه به تعداد زیاد چاه‌های آب کشاورزی و عدم آموزش کافی به کاربران در مدیریت جهاد کشاورزی، نارضایتی کشاورزان در فصل کاشت گندم را به دنبال داشته است.
علیدادی با اشاره به حضور هر روزه تعداد زیادی کشاورز خسارت دیده به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، تصریح کرد: با گذشت یک ماه از زمان دریافت سهمیه سوخت سه ماهه چهارم، هنوز در بعضی شهرستان‌های جنوبی و محروم، کشاورزان قادر به تهیه سوخت نبوده و بیش از 30 هزار هکتار کشتزار در حال خشک شدن است.
وی گفت: این در حالی است که جنوب استان کرمان با وجود محرومیت‌های شدید در این فصل، با تولیدهای متنوع نیاز کشور را به محصولات جالیزی و باغی تأمین می‌کند.
علیدادی تعداد چاه‌های دیزلی در شهرستان قلعه‌گنج را 400 حلقه عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد چاه دیزلی در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد.
وی با اشاره به راه‌حل‌های موجود برای رفع این بحران اذعان داشت: باید هر چه سریع‌تر ارتباط سایت شناسایی کشاورزان جنوب کرمان با سایت تجارت استان قطع شود تا مانند گذشته کشاورزان بتوانند، سوخت فصل کشت خود را دریافت کنند.
به گزارش فارس، استاندار کرمان در سفر به جنوب کرمان قول مساعد برای رفع این مشکل را داد و کشاورزان این منطقه همچنان منتظر انجام این مهم هستند.
انتهای پیام/غ20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول