اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

خشکسالی سطح زیر کشت محصولات را کاسته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: بروز پدیده خشکسالی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را در استان ایلام کاسته است.

خشکسالی سطح زیر کشت محصولات را کاسته است
خسرو شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با بررسی انجام شده توسط مسئولان مرتبط با موضوع سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان ایلام 15 هزار هکتار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاسته شده است.
وی ادامه داد: امسال سطح زیر کشت زمین‌های آبی کشاورزی از 55 هزار هکتار به 48 هزار هکتار کاهش یافته است.
این مسئول اضافه کرد: افزون بر این سطح زیر کشت محصولات دیم در استان ایلام از 90 هزار هکتار به 80 هزار هکتار کاهش یافته است.
شهبازی تصریح کرد: بر اثر تاخیر 60 روزه بارش‌ها متوسط میزان بارندگی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد و در مقایسه با متوسط بلند مدت 66 درصد کاهش نشان می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: میزان متوسط بارندگی سالانه در استان ایلام 450 میلی‌متر بوده که تاکنون 60 میلی‌متر بارندگی در استان ایلام گزارش شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات زراعی در استان ایلام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یابد.
این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال میزان تولید گندم در استان ایلام از 300 هزار تن به 200 هزار تن کاهش یابد که رقم قابل توجهی است.
شهبازی تصریح کرد: این دستگاه اجرایی برنامه‌های مختلفی را برای مقابله با پدیده خشکسالی در مزارع کشاورزی تدوین و طراحی کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: از هم‌‌اکنون فعالیت‌هایی برای برآورد تعیین خسارت‌های مزارع کشاورزی در استان ایلام اندیشیده شده است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول